Több, mint Golf

A Porsche Hungária szeptember 27-én már harmadik alkalommal gyűjtötte össze a Volkswagen-fanatikusakat egy hivatalos márkatalálkozóra. Az idei év újdonsága volt, hogy nemcsak a „Golfosok”, hanem más VW-típusok hódolói is találhattak gyönyörködni valót, hiszen a Golf-találkozó Volkswagen-találkozóvá érett. A programok a megszokottak voltak, a legnagyobb újdonságot a Golf VII Variant Sportback, az e-Golf és a GTE magyarországi premierje jelentette. A családias hangulatú rendezvény nem hagyta unatkozni a gyerekeket és az anyukákat sem, egész napos programok gondoskodtak arról, hogy minden nem és korosztály jól érezze magát. A szokásokhoz híven egy tombola vásárlásával részt vehettek a vendégek egy sorsoláson, melynek fődíja egy, a Porsche Hungária műhelyében felújított Golf III volt. A nap vége nem jelentette mindenkinek a zárórát, a bogarasokkal és buszosokkal teli Hippifaluban tölthette az éjszakát, aki késő délután már nem szeretett volna hazavezetni.

A 2012-ben kezdődő történet mára igazi sikersztorivá érett. Akkor a Golf VII-es hazai bemutatója adott apropót egy találkozó megszervezésére, majd a nagy sikeren felbuzdulva, nem hagytak ki egy évet sem Hungaroring-i találkozó nélkül. A korábbi évekkel szemben bővülő program várta az érdeklődőket: ezúttal a Golf-tulajdonosoknak szervezett események mellett az érintett klubok Transporter-, Bogár-, Passat-, Scirocco- és Corrado-találkozót tartanak a helyszínen, ahol a Golf 40 éves születésnapját is ünnepelhették a márkafanatikusok. A változásnak köszönhetően a rendezvény hivatalos elnevezését Volkswagen-találkozóra módosították a szervezők, de a névváltozás miatt a korábban megszokott programok semmit nem módosultak:

– VW gyorsszerviz lehetőség a Golf-­tulajdonosoknak, akik előre regisztráltak,

– „Economy” alkatrészek bemutatója,

– Castrol autós szimulátor,

– Golf VII karosszéria részletes bemutatása,

– Das WeltAuto Eurotax-számítás,

– Oldtimer-kiállítás,

– e-mobility, ThinkBlue-modellek bemutatása.

A találkozón volt először megtekinthető a Golf Sportsvan, az e-Golf és a Golf GTE hazánkban. A Volkswagen Haszonjárművek egy igazi szenzációval is készült a rendezvényre: itt volt ugyanis az országban egyedül látható az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos „Last Edition” kiadásának 1200., azaz leges-legutolsó darabja.

A pályán egész nap kisebb csoportokba verődve köröztek a VW-k, a Hippifaluban pedig Woodstock-hangulatban ehetett, ihatott a vendégsereg. A Transporterek és Bogarak „faluja” nem zárt be a nap végén sem, hiszen akkor kezdődött az igazi kempinges buli az ottalvóknak.

A Porsche Hungária idén is kitett magáért, és az ország legnagyobb márkatalálkozóját tartotta a Hungaroringen. Biztosak lehetünk benne, hogy jövőre sem marad el. A cikkhez mellékelt QR-kódra kattintva megtekintheti az eseményről készült képgalériánkat.


E-mobility, a VW elektromos programja

A VW eddig kissé le volt maradva a Toyotához képest az elektromos és hibrid hajtások terén, de az utóbbi években rohamosan fejlődtek ezen a téren is. Ékes bizonyítékai a hazánkban már bemutatott e-up után az e-Golf és Golf GTE modellek.

e-Golf

A VW legnépszerűbb modelljének teljesen elektromos kiadása, az e-Golf, egy 85 kW teljesítményű, váltakozó áramú szinkronmotorral rendelkezik. 270 Nm nyomatékra képes, amire szüksége is van, hiszen a konvencionális üzemű Golfoknál 3–400 kg-mal nehezebb, saját tömege: 1585 kg az akkumulátorok miatt, melyeknek köszönhetően 190 km tehető meg egy feltöltéssel. A szinkronmotorról a hajtás egy egyfokozatú nyomatékváltón (EQ 270) keresztül jut a kerekekre. Az elérhető legnagyobb sebessége 140 km/h, ekkor az elektromos motor fordulatszáma 12 000 min-1.

Golf GTE

A GTE egy plug-in hibrid, melynek benzinmotorja a 110 kW-os 1,4 TSI, az elektromos hajtásról pedig egy 75 kW teljesítményű villanymotor gondoskodik. A két motor egyszerre is működhet, ilyenkor az együttes teljesítményük 148 kW, nyomatékuk pedig 350 Nm. Ezen tulajdonságok miatt kapta a típus sportváltozatának, a GTI-nek nevéhez hasonló GTE nevet. A 120 kg tömegű, 352 V-os, 8,8 kWh-s akkumulátornak köszönhetően tisztán elektromos hajtással is tud üzemelni, ez esetben hatótávolsága 50 km, maximális sebessége pedig 130 km/h.