Automechanika Frankfurt, 2014
Olvasóinknak nem kell bemutatni a legnagyobb autófenntartó-ipari szakkiállítást, a frankfurti vásárvárosban kétévente megrendezésre kerülő Automechanikát. A vásár kiállítóinak száma idén 4631 volt, mely a 2012. évihez képest, ha 34 kiállítóval is, de növekedett.
A külföldi kiállítók 3924-en voltak, öt és félszer többen mint a hazaiak, de ez természetes, hiszen a frankfurti Automechanika (mert más országokban is van Automechanika) a világ első nemzetközi szakkiállítása. A legtöbb kiállító Kínából érkezett. Nézzük az országok sorrendjét, a kiállítók számát véve alapul!
Magyarország kiállítóinak száma a résztvevők létszámának a sorrendjében, a 71 kiállító ország sorában a 32.
A termékcsoportok szerinti kiállítói statisztika:
Alkatrészek, főegységek 2267
Elektronika, elektronikus rendszerek 532
Tartozékok, tuning 521
Javítás, karbantartás 926
IT, szervizmenedzsment 94
Szerviz, szervizhálózat, autómosás 291
A 2014. évi Automechanikának 173 országból 140 ezer látogatója volt.
A következő frankfurti Automechanika időpontját már kitűzték, 2016. szeptember 13–17-e között várja látogatóit.
Minden két évben, az Automechanikáról írt rövid beszámolónkban elmondjuk, hogy két nap ebben a vásárban, folyóiratunk kiemelt partnereivel való megbeszélésekkel is tűzdelve, csak az egész kis hányadának az áttekintésére elegendő. Igaz, nem kell végigrohannunk például a kínaiak több száz kiállítóját és más, érdeklődési körünkbe nem tartozó kiállítókat sem, de nem jutunk el ennyi idő alatt több fontos sajtótájékoztatóra és szakmai konferenciára sem.
Szerencsére bőven tájékoztatnak az internetes források. Innen tudjuk például, hogy a német vámhatóság idén is 184 standot látogatott meg, hogy hamisítványok és formavédelem (pontosabban formatervezési mintaoltalom) ellen vétő termékeket és forgalmazóikat kiszűrjék. Az 50 speciálisan kiképzett vámost állami hivatalnokok, OE- és AM-szakértők kísérték. A „Messe Frankfurt against Copying” akcióban idén 37 terméket találtak szellemi terméket sértőnek, és ezeket le is foglalták.
Tudjuk továbbá a hivatalos statisztikából, hogy minden eddigi rekordot megdöntött a haszongépjármű „tematika”: a kiállítók egy negyede mutatott be idevágó terméket (alkatrészt és garázsberendezést), javítási technológiát és szolgáltatást.
Nagyon sokan kínálnak újragyártott, felújított terméket, nagybeszállítók hirdetik meg begyűjtő, felújító kapacitásukat. A Liqui Moly például reciklált motorolajat hozott piacra, mely az újjal teljesen azonos tulajdonságokkal bír. Árban sem különbözik az első felhasználású alapolajjal készült terméktől.
A vizsgálóállomások (DEKRA, TÜV, GTÜ) felhívják a figyelmet, hogy Európában hamarosan kötelező lesz műszaki vizsgán az autók vezetőtámogató biztonsági rendszereinek is a vizsgálata, és megújul – elektronikus alapokra helyeződik – a fékvizsgálat. A vizsgaszkennerek bemutatója érthetően sok érdeklődőt vonzott.
Az alábbiakban a néhány standon látottakat mutatjuk be, körképünknek még több hónapig is lesz folytatása.