Golfok, ameddig a szem ellát

A Hungaroringen a tavalyi siker után idén is megrendezték a Volkswagen Golf találkozót. A Porsche Hungária szervezésében létrejött esemény egész napos családi programnak ígérkezett, és nem kellett csalódniuk a kilátogatóknak.

Már reggel gyülekeztek a Golf-tulajok a modell legkülönfélébb változataival. A teljes generációsorozat képviselte magát a találkozón. Ha valaki körbejárta a pitek mögötti, parkolóvá alakított területet, rengeteg stílusirányzattal találkozhatott: az OT-minősítésű I-estől kezdve a gyári állapotú „ültetett” vagy éppen „rat”-stílusban megépített II-eseken át a hírhedten hátborzongató hangú VR6-os III-asokon keresztül, a tuningolt IV-esekig minden megtalálható volt. Kis számban ugyan, de találkozhattunk V és VI-os Golffal is.


Golfok, ameddig a szem ellát...

A nap folyamán több mint 4000-en látogattak ki a Ringre, és több mint 2000 Golf parkolt a pitek mögötti aszfaltos részen. A nagy siker annak is köszönhető volt, hogy a PoHu munkatársai nem hagyták unatkozni a közönséget, igyekeztek minden korosztályt és nemet kiszolgálni, így például sminkeléssel, illattanácsadással és kézápolással foglalkozó stand is helyet kapott a szórakoztató kínálatban. Amíg a hölgyek megismerkedtek a legújabb kenceficékkel, a férfiak – miután befejezték a Golf-mustrát – temérdek program és látnivaló közül válogathattak a boxokban.


Egy gyönyörűen restaurált, OT-minősítésű I-es

A Continental jóvoltából kipróbálhatták, mekkora fékútban mérhető különbség van egy jó és egy rossz minőségű gumiabroncs között, bepillantást nyerhettek egy autógyár működésébe, közben pedig a gyerekek a KRESZ szabályaival ismerkedhettek egy kisautó volánja mögött.

A Porsche M5 Volkswagen márkaszerviz számos szolgáltatással várta a helyszínre érkező, időpontra bejelentkező Golf-tulajdonosokat. Az autót a helyszínen, a boxban kialakított műhelyben átvizsgálták, és kiolvasták az agyakban szunnyadó hibakódokat. Az általános átvizsgálás keretében ellenőrizték a folyadékszinteket (ablakmosó folyadék, olajszintek, hűtőfolyadék stb.), megmérték a fékfolyadék forráspontját és a hűtőfolyadék fagyáspontját, ellenőrizték a világítóberendezéseket és végül, de nem utolsósorban a gumiabroncsokat és azok profilmélységét. Mindezek elvégzéséről tanúsítványt állítottak ki az autó tulajdonosának.


Szebbnél szebb Golf I-ek sorakoztak fel

A VW bemutatót tartott Clever Repair technológiájáról, mellyel a kavicsfelverődéseket és kisebb horpadásokat az új alkatrészek áránál jóval olcsóbban és kielégítő minőséggel tudja javítani megbontás nélkül. Ma már minden VW, Audi, Skoda és Seat márkaszerviz alkalmazza ezt a gyors és pénztárcakímélő módszert.

Elhozták az MQB-előadás alkalmával bemutatott (és az Autótechnika 2012/11. számában megtalálható) Golf VII karosszériát, melyen más-más színnel jelölték a különböző szilárdságú acélokat. A kilátogató karosszéria-lakatosok biztosan elgondolkodtak azon, milyen technológiával és milyen nyersanyagokkal tudnának megjavítani egy ilyen törött autót. Az már biztos, hogy ezeket a nagy szilárdságú elemeket nem elég lehajlítani kettes lemezből, mert az autó merevségének csökkenése egy esetleges következő baleset alkalmával tragikusan megbosszulja magát. Nagy sikere volt a 3D-szimulátornak, ahol egymás és az idő ellen versenyezhettek a sebesség megszállottjai.


A carstyling.hu csapata egy Golf V átépítésével töltötte az egész napot

A kint álló, egyéni ízlés szerint alakított Golfok mellett, a pitekben megcsodálhatók voltak a teljes Golf-evolúció gyári állapotban megőrzött példányai, az autók melletti táblákon pedig érdekes történeteket olvashattunk az adott generációról.

A szervezők úgy gondolták (teljes joggal), hogy a Golf-szerelmesek nem vetik meg a korábbi idők léghűtésű Volkswagenjeit, ezért oldtimer kiállítással is kedveskedtek, ahol láthattuk Herbie-t „beszürkült” testvérei körében, emellett megcsodálhattunk egy 1956-os évjáratú, tűzpiros Typ 14-et, egy világháborús Kübelwagent és egy, mind a mai napig működő T2-es tűzoltóautót is.

A modernebb autók kedvelőinek is akadt látnivaló, hiszen pár méterről nézhették végig, ahogy a carstyling.hu csapata átépít egy Golf V-öst mindössze egy nap leforgása alatt.


A restaurált és hibátlan állapotú Golfok közül kitűntek a „Rat” stílusban átépített II-esek

A Porsche Hungária tudatosan erre a hétvégére időzítette a flottaautónak szánt, jó árfekvésű Golf VII Variant bemutatóját, és a VII-es GTI is a találkozón debütált. Az előbbitől nagy eladási darabszámot vár az importőr, hiszen az 5 millió forint alatti alapáron túl még további flottakedvezményt tud biztosítani a modellre, amely a C-oszlopig teljes egészében megegyezik a tavaly bemutatott, a 2013-as év autójának választott hatchback-kel. A GTI pedig inkább sportosságával tud hódítani, mintsem vételárával. A 2.0 EA888 turbóbenzines motor 270 Nm és 230 LE leadására képes. 6 fokozatú sebességváltóval rendelhető, alapáron manuális, felárért DSG kivitelben.


A végeláthatatlan sor elindul a Ringen egy tiszteletkörre

A motor termomenedzsmentje teljes mértékben elektronikus szabályozású, így gyorsabb bemelegedést tesz lehetővé, és az adott üzemállapothoz tudja igazítani a motor hőmérsékletét. A leömlők a hengerfejbe integráltak, mindkét vezérműtengely „fázis-állítós”, a kipufogószelep emelése pedig 2 fokozatban állítható. A tüzelőanyag-rendszer érdekessége a kettős befecskendezés, ami azt jelenti, hogy a motorirányítás programja szerint választ, hogy a szívócsatornába vagy közvetlenül a hengerbe fecskendez be az üzemállapottól függően.


A Kastenwagen haszonjárműből kialakított tűzoltóautó ma is tökéletesen működik

Így sikerült csökkentetni a közvetlen befecskendezés okozta káros hatásokat, mint a részecskeképződést és a szelepek kokszosodását. A kisebb súrlódás érdekében áttervezték a kiegyenlítőtengely ágyazását, a tömegcsökkentés jegyében pedig 3 mm-re csökkentették a forgattyúház falvastagságát. Talán nem is kell említenem, hogy az újdonsült GTI a technikai adatainak és az ős GTI-kből ismert „kockás” üléseinek köszönhetően egyből elnyerte a közönség tetszését.


A más-más színek különböző szilárdságú anyagot jelölnek

A statikus eseményeket folyamatos mozgóprogramok tarkították, hiszen a Volkswagen Castrol Cup Poland versenysorozat magyar futamait a találkozó alatt tartották, így megcsodálhattuk a 310 LE-s, VI-os Golfra épült, 2.0 TSI-motorral szerelt autók és sofőrjeik kiélezett versenyét. Egy Guinness rekordkísérletnek is szemtanúi és résztvevői lehettünk, melynek során 534 Golfból rakták ki a Golf-feliratot a Hungaroring füves területén. A rekordkísérlet alatt a parkolóban maradt autók elkezdték felvonulásukat a pályán, de körözni nem volt lehetőségük, hiszen a „kígyó a saját farkába harapott”, vagyis, amikor még az utolsó autók jöttek ki a pályára, az élboly már a parkolóba tartott.

Az estig tartó jó hangulatról Kovács András Péter humorista gondoskodott. A találkozó a Hooligans koncertjével és egy Golf II kisorsolásával ért véget.

A Porsche Hungária már másodszor bizonyítja, hogy érdemes kiszolgálni a márkahű fanatikusokat, főleg, ha azok ennyire aktívak, mint a golfos társadalom.