Látni és Látszani

2012. évi országos baleset-megelőzési akció

Amikor tavaly ősszel az XMEDITOR munkatársaiként megterveztük a Látni és látszani kampányt, valószínűleg kevesen hittek abban, hogy gyakorlatilag egy hónap alatt meg lehet mozgatni az országot egy ilyen jó üggyel.

Mi akkor is hittük, hogy velünk és a rendőrség baleset-megelőzési szakembereivel együtt sokan lesznek képesek felismerni: csakis rajtunk múlik, hogy kevesebb ember haljon vagy sérüljön meg amiatt, mert esetleg nem vette észre, hogy kiégett járművében egy izzó, vagy épp befagyott az ablakmosó folyadéka, s emiatt nem látott ki rendesen az autójából. Esetleg nem is a szélvédő üveggel van baj, hanem a látása romlott kis mértékben, ami épp elég volt ahhoz, hogy bekövetkezzék a baj. Szerencsére voltak olyanok, akik velünk együtt rögtön megértették: az apróságokon is nagy dolgok múlhatnak. Melléálltak az ügynek, és részeseivé váltak a sikernek is. Közösen egy olyan országos figyelemfelkeltő, ellenőrző akciót hajtottunk végre, ami Magyarországon eddig egyedülállóan nem a büntetésre, hanem a megelőzésre helyezte a hangsúlyt. A közel 300 szakszervizen és a közel 100 optikuson kívül rendőrök ezrei segítették a magyar autósokat, motorosokat, s rajtuk keresztül valamennyiünket, hogy jobban lássuk közlekedési partnereinket, s mi magunk is láthatóvá tegyük járműveinket a ködös őszi-tél eleji időben. Az akció sikerében, a sajtó érdeklődésének minden eddiginél erőteljesebb felkeltésében a rendőrségi kollégák szakértelme, az XMEDITOR több évtizedes kommunikációs tapasztalatai és a hazai járműjavító szakmát lefedő partnerkapcsolati rendszerünk mellett szükség volt a szakmai partnerek támogatására is.

Szponzorok, támogatók, partnerek

Az XMEDITOR Országos Rendőr-főkapitánysággal közös akciójához több fő támogató is adta a nevét, tudását és szakmai tapasztalatát. Az akció fő támogatói a következők voltak:

– Hella
– GE Tungsram
– Zeiss.

Eredmények

A 2012. október 15-től december 15-ig tartó kampány során a szem működésére és a megfelelő láthatóságra hívtuk fel a figyelmet. A kiemelt időszakban az évszak jellegéből adódóan sűrűbben fordulnak elő akár halálos végkimenetű balesetek – ennek fényében, ha csak egy emberéletet mentettünk meg, már megérte a befektetett munka! A számok azt mutatják, ennél jóval többről van szó!

Honlap

Manapság már elengedhetetlen az on-line jelenlét, így a kampányt is megerősítettük ezzel a vonallal. A www.latnieslatszani.hu honlap széles körű igényeknek tett eleget: egyrészt a nagyközönség számára szolgált hasznos információkkal, másrészt a 278 szervizzel és 92 optikával is ezen a felületen érintkeztünk a folyamatos e-mailes kommunikáció mellett. A honlap lehetőséget adott arra is, hogy a sajtó munkatársai hasznos információkat és aktuális sajtóanyagokat tölthessenek le. A kampány ideje alatt (2012. 10. 10. – 2012. 12. 20.) 27 ezer alkalommal látogatták meg az oldalt az érdeklődők, ezalatt közel 180 ezer oldalmegtekintés történt.

Sajtótájékoztatók

Mivel a Látni és látszani kampány Magyarország egészét érintő akció, így a sajtótájékoztatók során is ügyeltünk arra, hogy országos lefedettségű médiumokat tájékoztassunk mind az október 15-i indulás, mind pedig a november 15-i rendőri ellenőrzés kezdete előtt. Emellett fontosnak tartottuk a helyi tájékoztatást, így az XMEDITOR közreműködésével a megyei rendőrkapitányságok helyben is szolgáltak információval sajtótájékoztató keretében. A kampányról megjelent cikkekről a „Sajtófigyelés” dokumentumban tájékozódhat részletesen. Nagy örömünkre szolgál, hogy a gyümölcsöző kapcsolat az OBB és az XMEDITOR között a sajtótájékoztatók során is megmutatkozott. A közös munka és a gördülékeny együtt gondolkodás eredményeképp a lakosság tájékoztatása teljes körű volt.

Facebook

A legnépszerűbb közösségi portál közel négymillió magyar felhasználóval bír, így a Látni és látszani kampány során sem hagytuk ki ezt a felületet sem. Csaknem 800-an követik az oldalt rendszeresen. A Facebook belső statisztikái alapján a kampány bejegyzései 333 ezer regisztrált taghoz jutottak el a megosztás és a tetszik funkció révén. A Facebook egyúttal remek lehetőséget kínál az interaktivitásra is. Ezen a platformon keresztül folyamatos „ügyfélszolgálati kommunikáció” folyt, hiszen itt minden felmerülő kérdésre azonnali választ kaphatnak az érdeklődők.

Youtube

A kampány során az XMEDITOR szakemberei összesen több videót készítettek, melyeket a legnagyobb videomegosztó portálon, a Youtube-on tekinthet meg a közönség. A videókra a kampány végéig több mint kétezerszer kattintottak.

http://www.youtube.com/watch?v=U7SawwEeCkQ
http://www.youtube.com/watch?v=khNHi8rkpf0
https://www.youtube.com/watch?v=ifHfM9-R1Tk

Hogyan tovább 2013 őszén?

Erről most kezdődnek a szakmai megbeszélések. A 2012. évi akció műszaki, szervezési, szolgáltatási, kommunikációs tapasztalatait igen alaposan kell kiértékelni, hogy az akció sikere, közlekedésbiztonsági eredménye, a szolgáltatók és az autósok elégedettsége tovább legyen fokozható. Az első, biztató eredményeket felmutató akció után, a folytatásban jelentősen bővíteni kell az akcióban részt vevő szervizek számát, tovább kell erősíteni az országúti rendőri ellenőrzéseket és széles körű lakossági tájékoztatásra van szükség. Egy biztos, a nyugati országok 40–50 éves gyakorlatához összefogással gyorsan és eredményesen fel tudunk zárkózni.

Az akció támogatói