Continental SCR

A Continental is beszáll az emissziótechnikai rendszerek fejlesztésébe, gyártásába. Nagy üzlet ez, mivel az EURO VI (haszongépjárművek) és EURO 6 (személygépjárművek) követelményei a DPF- és SCR-technika alkalmazását általánossá teszi. A Continental 50% tulajdonrészű leányvállalata, az EMITEC cég fejlesztései adják ehhez az alapot. Minderről Wolfgang Gutbrod számol be, a Continental Business Unit Engine Systems haszongépjármű-üzletágának képviseletében.

Az autógyártók egyedi igényeit a Continental az EMS3 emissziótechnikai rendszer modularitásával és illesztési flexibilitásával tudja kielégíteni. Az SCR és DPF üzemi folyamatai szabályozásában még sok tartalékot, finomítási lehetőséget látnak.

A rendszernek számos új elemét mutatják be 2013-ban. Könnyű-haszongépjárművekhez léghűtésű, nehézgépjárművekhez vízhűtésű AdBlue injektorok jelennek meg. Újdonság az AdBlue tartályban elhelyezett ultrahangos AdBlue koncentrációmérő és szintmérő jeladó. Saját fejlesztésű NOx-szenzor adja a visszacsatoló jelet. A fűtött csővezetéket a ContiTech szállítja.

A Continental DPF-rendszerének eleme a DPF belső hőmérője, a regenerációs célú gázolaj-befecskendezés és egy igazi újdonság, a koromkoncentráció-jeladó. Az emissziótechnika felügyelt, diagnosztizált rendszerének működési biztonságát 1,5 millió kilométerre teszik.