Az Ön biztonsága: vezérműszíjkit

A ContiTech vezérműszíjkit – a szíj a görgőkkel, egyes esetekben kiegészülve a vízpumpával – a szakszerű szerelés leírásával a szerelő és az ügyfél biztonságát egyaránt szolgálja.

Több esetről is tudunk, amikor a nem teljes alkatrészcsoportot cserélték, és bizony a megszorult, beállt vezetőgörgő elégette a szíjat, vagy a nem megfelelő feszítés okozott komoly gondot.

A ContiTech véleménye is az, amit a szakmai tapasztalat is mond: a vezérlés cserére előírt kopó alkatrészeit csak gyári minőségű elemekkel és kizárólag valamennyi elemének cseréjével lehet javítani. Ez adja az autószerelőnek a legnagyobb biztonságot!

Az ún. elsőbeszállítói vagy gyári minőség a szíjak esetében is sokat mond. Nem maradhatnak ki a szíj anyagából olyan anyagkomponensek, amelyek az idő előtti fáradást, a szíjháton a berepedezést megakadályozzák. A gyári jóváhagyású szíj csendesebben is fut, mint az, amelyik csak „szemre” jó.

A szíjcserénél az első és legfontosabb útmutatás a gyári előírás. A ContiTech szerint ajánlatos 120 000 km-enként vagy 5 évenként végrehajtani a cserét.

A kit pontosan azokat az elemeket tartalmazza, amelyek az adott típushoz szükségesek. Szíj és szíjprofil között, és ez szemre szinte nem is különböztethető meg, óriási különbségek vannak. A szíjkerékbe való nem pontos profililleszkedés, tehát nem oda illő szíj esetén hamar „bomlik” a profil, fárad el tőben, szakad le a szíjborda (de, hogy bosszúja teljes legyen, ha teheti, előbb még átugrik…). Ha a forgásirány kötött, ne vétsük el a helyes szerelési irányt! Ha a szíjhátfal mikrorepedéseibe – mely létrejöhet a nagy hőterhelés, a túlfutás, gyenge minőség miatt – szennyezés kerül, ez koptat és melegíti a szíjat, a görgőt. A hőmérséklettűrés is rendkívül fontos, egy gyári minősítésű szíjnak -30 … 120 oC, de egyes gyártók kívánsága szerint -45 … 130 oC között kell tudni biztonságosan üzemelni. Figyelem: a szíjat a mechanikai behatásoktól szerelése előtt is óvjuk, megtörni, túl kis ívben hajlítani (mikor esetleg visszakényszerítjük a dobozába), megcsavarni tilos.

A ContiTech folyton bővülő vezérműkitcsoportjában most már például Mazda 6 2.0D és Honda Accord 1.8-2.3 is megtalálható.

További kereskedelmi információval szolgál a Láng Kft. Webshopja (http://webshop.langauto.hu), mely a Google Chrome-ban villámsebességgel fut! Érdemes kipróbálni. További információval szolgál a www.contitech.de/aam, illetve a TecDoc.

A ContiTech a beszerelés szakszerűségére is nagy figyelmet fordít, szakemberei számos típus fényképes szerelési útmutatóját készítették el, melyek az interneten elérhetőek és melyekből az Autótechnika már többet is közölt. Kérjük, keressék ezt vissza korábbi számainkban: