Honda visszahívás

A Honda július végével visszahívja az Accordot és az Accord Tourert (CU3 és CW3) a 2009-es modellévtől a 2011-es modellévig. Az ok egy szóvivő szerint egy szoftverhiba, mely azért felelős, hogy az olajszint a DPF regenerálása közben „meghatározott üzemállapotokban” nagyon megemelkedik.

Amennyiben olaj jut az égéstérbe, úgy a motorfordulatszám kontrollálhatatlanul megnő. „Ha ki is kuplungolunk vagy üresbe kapcsolunk, akkor a motor tovább működik még kikapcsolt „gyújtás” mellett is. Ez motorhibához vezethet”, mondja egy szóvivő.

A szoftverfrissítés a Honda szerint tisztán egy órát vesz igénybe. A műhelyben az ügyfélnek kb. egy fél napra kell otthagyja az autóját. Nem kapnak különleges jelölést azok az autók, melyeken a szoftverfrissítést elvégezték.

A problémával már szinte minden koromszűrős dízelautó megküzdött, a hírben talán csak az a meglepő, hogy a Honda eddig húzta a beavatkozást. A motorolajszint növekedésének jelentőségét, okát az Autótechnika 2009/9. számában részletesen elemeztük. A DPF regeneráláshoz szükséges kipufogógáz hőfokot utó-és késői befecskendezéssel hozzák létre. A befecskendezési gázolajsugár ilyenkor eléri a hengerfalat, melynek egy része lejut a kartertérbe. A Honda hírében különösen érdekes az, és erre mások nemigen hívták fel a figyelmet (!), hogy a magas olajszint miatti a továbbjárás, túlpörgés veszélye is fennáll. A kartergáz visszavezetéssel feljutó nagy motorolajtartalmú gáz motorhajtóanyagként funkcionál, elégve túlpörgeti a motort, és ilyenkor nincs ami megfogná (a szabályzó ugyan leveszi a gázolajbefecskendezést, de a hajtóanyag a gázolajjal jócskán telített motorolaj). Emlékezzünk a nagy olajfogyasztású, nagy kartergázzal bíró öreg dízelek „zöldkártyás” szabadgyorsítású mérésénél a túlpörgésre, és az ebből származó motorkárosodásra.