Aktuális 2016-02

AdBlue-szenzor

A dízelmotorok nitrogén-oxid kipufogógáz alkotójának ártalmatlanítása – ez közismert – mind a személyautóknál, mind a haszongépjárműveknél SCR-katalizátorban megy végbe. Ennek segédanyaga, reagense az ammónia. Az ammónia az SCR-katalizátor előtt keletkezik a befecskendezett AdBlue anyagból, mely karbamid vizes oldata. A ma autós szakembereinek ezek az ismeretek már a szakma egyszeregyéhez tartoznak. Napjaink kérdése az autótechnika minden területén az, hogy miként lehet a folyamatokat még hatékonyabban, még eredményesebben végigvinni. Esetünkben a nitrogén-oxidok semlegesítését miként lehet még eredményesebbé tenni.

Fontos kérdés, hogy egészen pontosan mennyi AdBlue-t kell befecskendezni ahhoz, hogy a keletkezett ammónia éppen elegendő legyen a motorból emittált nitrogén-oxidok redukciójához. Ezt a motorfejlesztés során kísérletezik ki a motor terhelése és fordulatszáma függvényében, majd adattáblában rögzítik, mint alapmennyiséget.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.