Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. szeptember | Olvasson bele!

Nissan Leaf Nismo RC

A Nissan Motor Co., Ltd. és Nissan Motorsports International Co., Ltd. áprilisban jelentette be, hogy a Nissan a NISSAN LEAF™ NISMO RC-t a LE MANS VERS LE FUTUR-on, a 79. alkalommal megrendezett Le Mans-i 24 órás verseny támogató rendezvényén fogja bemutatni június 11-12-én. Erre sor is került!

Az erőátviteli berendezés 100%-ig zéró kibocsátású, korszerű lítiumion-akkumulátorral ellátott, épp olyan, mint amilyen a világ első megfizethető árú tömegpiaci elektromos járművén van. Világpremierje a 2011-es New York-i Nemzetközi Autó Kiállításon április 20-án volt. Mint mondják, azért tervezték, hogy új értelmet adjanak a „Racing Green” kifejezésnek.

A Nissan a zéró kibocsátású járművek gyártásában már világvezető, a Nissan LEAF 2010-es bemutatásával az Egyesült Államokban, Európában és Japánban. A Nissan jelenleg úgy tekint a versenyek világára, mint egy útra, amellyel felhívhatják a figyelmet az elektromos járművek látszólag kiaknázatlan lehetőségeire.

A Nissan LEAF NISMO RC-t igazi versenyautónak tervezték és gyártották, kezdve a teljes szénszálas héjszerkezetű karosszériától. A háromrészes karosszéria leszerelhető első és hátsó részekből, rögzített ablakokból, LED fényszórókból és hátsó lámpákból, illetve a vezető által szabályozható hátsó szárnyakból áll. A Nissan LEAF külsejére építve a Nissan Global Design Center létrehozta a 2 ajtós változatot Japánban. A speciális 4 rétegű Pearl White festék a kék NISMO/Zero Emission grafikával kiegészíti a külsőt.

hirdetés

Dimenzionálisan a versenyautónak 9,9 cm-rel rövidebb tengelytávja van, 2 cm-rel hosszabb és 17 cm-rel szélesebb. A legnagyobb különbség a magasságban van. A NISMO RC 350 mm-rel alacsonyabb, mint a széria Nissan LEAF. A hasmagasságot 61 mm-re korlátozták, szemben a 160 mm-es utcai autóhoz képest. A 938 kg-os tömegével a versenyautó körülbelül 40%-kal kevesebbet nyom a szériaautónál.

A NISMO RC kivitelezése jelentősen különbözik a szériaszedántól, középső elhelyezkedést biztosítva az akkumulátornak, az elektromos motornak és az átalakítónak hátsókerék-meghajtással az utcai LEAF elsőkerék-meghajtásával szemben. A NISMO RC dupla keresztlengőkaros felfüggesztést használ elöl és hátul is, és a vezető által szabályozható fékerőeloszlást is. 18 colos 6 küllős kerekeken gurul, és P225/40R18 Bridgestone gumiabroncsai vannak.

Ugyanúgy, mint a Nissan LEAF-et, a NISMO RC-t is egy lítiumion-akkumulátor működteti, amely 48 modulból áll, és egy nagy teljesítményű 80 kW-os AC szinkronmotorból, amely 109 lóerős és 
280 Nm a nyomatéka. A teljes kapacitás 80%-ára 30 perc alatt fel lehet tölteni a gyors töltő segítségével, amelyet hátul a „csomagtartófe-
délen” helyeztek el. Más versenyautóktól eltérően, a NISMO RC-nek nincs kipufogója, nem bocsát ki CO2-t vagy más üvegházhatást okozó gázokat működés közben, és nincs kipufogóhangja sem.

Az előzetes tesztek alapján a NISMO RC 0–100 km/h-ra 6,85 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 150 km/h. Úgy tervezték, hogy a futási ideje kb. 20 perc legyen versenykörülmények között.

Forrás: www.nissan-global.com


Kapcsolódó dokumentum:


45


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés