Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Delphi-technológia az új Ferrari 458 Italiában

 A 458 Italia új Delphi légkondicionáló rendszere (HVAC) tartalmaz egy innovatív kétzónás fűtő-, szellőzés légkondicionáló alkalmazást, amelyet speciálisan úgy terveztünk meg, hogy optimalizáljuk annak súlyát, helykihasználását és felhasználói felületét. A rendszer ezen kívül tartalmazza a Delphi legújabb kompakt, változtatható lökettérfogatú kompresszorát, amelyet energiatakarékos, hétdugattyús, fokozat nélkül változtatható mechanizmus jellemez, a légkondicionáló rendszer vezérlőszoftverével együtt. Ez lehetővé teszi a kedvező üzemanyag-fogyasztást, és biztosítja, hogy a motor teljesítménye rendelkezésre álljon bármilyen üzemi körülmények között. A végső eredmény az lett, hogy a Delphi Ferrari 458 Italiához kifejlesztett HVAC-rendszere 36 százalékkal könynyebb, mint elődje, de 15 százalékkal nőtt a hűtőkapacitása. A kocsit vezetők számára ez kevesebb elfogyasztott tüzelőanyagot jelent az utastér alapkomfortjának feláldozása nélkül.

hirdetés

Az 1990-es évek eleje óta a Delphi együtt dolgozik a Ferrarival olyan E/E rendszerek és alkatrészek közös kifejlesztésében és megtervezésében, amelyek megfelelnek a Ferrari nagyon szigorú teljesítmény- és minőségi követelményeinek. A 458 Italiát olyan kábelkötegek jellemzik, amelyek a Delphi halogénmentes, ultravékony falú kábeléből állnak. Ez egy nagyon tartós autóipari kábel, amely jelentősen könnyebb és vékonyabb szigeteléssel rendelkezik, mint a hagyományos kábel. Az újrafelhasználható és környezetbarát kábel nem tartalmaz veszélyes halogénvegyületeket, elcsípéssel szembeni ellenálló képessége csaknem kétszerese a hagyományos kábelének és kiváló a kopásállósága is. Ennek a fejlett kábelnek az alkalmazása azok méretének kábelkötegek jellemzik, amelyek a Delphi és tömegének csökkenését is eredményezi, ami viszont csökkenti a jármű által kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. A Delphi halogénmentes, ultravékony falú kábelének szigetelése feleolyan vastag, mint a hagyományos bevonatok – 0,2 mm és 0,4 mm –, vagy kb. olyan vastag, mint két papírlap; ez maximálisan 27%-kal csökkenti a tömeget és 47%-kal a térfogatot egy hagyományos vékony falú kábelhez képest.


Kapcsolódó dokumentum:


10


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés