Izzócsere - Opel Vectra és Signum (xenon)
Ne azzal töltse idejét, hogy megpróbálja kitalálni, hogyan is kellene kicserélni az az izzót! Gyorsabb, ha végigfut a szerelési lépéseken, és ismerve a "gyenge pontokat" áll neki a javításnak! Jó munkát!
Az Opel Signum és Vectra típusok izzócseréje hasonló módon történik. A tárgyalt modellt 2003-tól gyártották egészen 2005-ig.
Vezetőoldali tompított-izzó cseréje.
Az akkumulátort burkoló műanyag elemeket pattintsuk ki, majd szereljük ki a helyükről.
A szélvédőmosó-folyadéktartály betöltőcsonkjának rögzítő fülét felfelé feszítve húzzuk le a helyéről, majd a csőcsonkot ide-oda mozgatva, csavargatva húzzuk ki a tartályból!
A fényszóróház hátsó takarófedelének csavarjait (Torx 20) csavarozzuk ki! A műanyag fedelet amennyire csak tudjuk, húzzuk hátra, majd a megvezetésből fölfelé szereljük ki! A gyújtó egység rögzítő kengyelét előrefele húzva pattintsuk ki!
A gyújtóegységet ütközésig fordítsuk el balra, majd húzzuk le a Xenon lámpáról! Az elfordításkor az elektromos csatlakozó automatikusan ki fog nyomódni a gyújtóegységből! A gyújtóegységet húzzuk le a Xenon lámpáról, majd oldva a rögzítő kengyelt cseréljük ki a Xenon-izzót!
Vezetőoldali városi fény-izzó cseréje. (1)
A „nyeles” izzófoglalatot fordítsuk el balra, majd húzzuk ki a fényszóróházból! Cseréljük ki az izzót!
Vezetőoldali állandó szögű kanyarlámpa izzójának cseréje. (2)
A takarófedél csavarjainak (Torx 20) kicsavarása után távolítsuk el a fedelet!
A H1-es izzó csatlakozóját (a képen bal oldalt) húzzuk le, majd a rögzítő kengyelét visszanyomva, vegyük ki a helyéről az izzót, majd cseréljük ki!
Húzzuk le a H11-es izzó csatlakozóját (a képen a jobb oldali), majd az izzót tartó foglalatot felfelé elfordítva szereljük ki a helyéről izzóval együtt!
Vezetőoldali irányjelzőizzó cseréje.
Az irányjelzőizzó ún. „Long-life”-izzó (hosszú életű), ezért cseréjére nincs szükség, sem lehetőség!
Utasoldal.
A levegőszűrő házon található motorirányító-egység rögzítő csavarjait csavarozzuk ki!
A kábelköteg tartó füleit, kötéseit oldjuk, majd a motorirányító-egységet 180°-kal elfordítva, fektessük le a motorra!
A légtömegmérő elektromos csatlakozását húzzuk le, majd a külső (nyíllal jelölt) bilincset oldva, húzzuk le róla a szívócsövet!
Az alul fekvő levegőcsövet szintén távolítsuk el!
A levegőszűrő házát (srégen, jobbra felfelé) húzzuk ki a tartó fülekből.
A kiszerelés közben a kartergáz-visszavezetőcső is elválik a levegőszűrő házától. Visszaszereléskor fokozottan ügyeljünk arra, hogy ez a cső visszakerüljön a helyére! Az izzókat ezen az oldalon is a vezetőoldalihoz hasonlóan tudjuk cserélni!
A kiszerelt alkatrészeket fordított sorrendben szereljük vissza. Ellenőrizzük az izzók megfelelő működését az ismert szakmai gyakorlatnak megfelelően. Soros diagnosztikai műszer segítségével a hibakód kiolvasást, valamint az előrevilágítás-szabályozás alapbeállítását végezzük el!