Izzócsere - Opel Vectra és Signum (xenon)

Ne azzal töltse idejét, hogy megpróbálja kitalálni, hogyan is kellene kicserélni az az izzót! Gyorsabb, ha végigfut a szerelési lépéseken, és ismerve a "gyenge pontokat" áll neki a javításnak! Jó munkát!

Az Opel Signum és Vectra típusok izzócseréje hasonló módon történik. A tárgyalt modellt 2003-tól gyártották egészen 2005-ig.


Vezetőoldali tompított-izzó cseréje.
Az akkumulátort burkoló műanyag elemeket pattintsuk ki, majd szereljük ki a helyükről.


 

A szélvédőmosó-folyadéktartály betöltőcsonkjának rögzítő fülét felfelé feszítve húzzuk le a helyéről, majd a csőcsonkot ide-oda mozgatva, csavargatva húzzuk ki a tartályból!


 

A fényszóróház hátsó takarófedelének csavarjait (Torx 20) csavarozzuk ki! A műanyag fedelet amennyire csak tudjuk, húzzuk hátra, majd a megvezetésből fölfelé szereljük ki! A gyújtó egység rögzítő kengyelét előrefele húzva pattintsuk ki!





 

A gyújtóegységet ütközésig fordítsuk el balra, majd húzzuk le a Xenon lámpáról! Az elfordításkor az elektromos csatlakozó automatikusan ki fog nyomódni a gyújtóegységből! A gyújtóegységet húzzuk le a Xenon lámpáról, majd oldva a rögzítő kengyelt cseréljük ki a Xenon-izzót!

 

Vezetőoldali városi fény-izzó cseréje. (1)
A „nyeles” izzófoglalatot fordítsuk el balra, majd húzzuk ki a fényszóróházból! Cseréljük ki az izzót!

Vezetőoldali állandó szögű kanyarlámpa izzójának cseréje. 
(2)
A takarófedél csavarjainak (Torx 20) kicsavarása után távolítsuk el a fedelet!


 

A H1-es izzó csatlakozóját (a képen bal oldalt) húzzuk le, majd a rögzítő kengyelét visszanyomva, vegyük ki a helyéről az izzót, majd cseréljük ki!
Húzzuk le a H11-es izzó csatlakozóját (a képen a jobb oldali), majd az izzót tartó foglalatot felfelé elfordítva szereljük ki a helyéről izzóval együtt!


 


Vezetőoldali irányjelzőizzó cseréje.

Az irányjelzőizzó ún. „Long-life”-izzó (hosszú életű), ezért cseréjére nincs szükség, sem lehetőség!

Utasoldal.
A levegőszűrő házon található motorirányító-egység rögzítő csavarjait csavarozzuk ki!


 

A kábelköteg tartó füleit, kötéseit oldjuk, majd a motorirányító-egységet 180°-kal elfordítva, fektessük le a motorra!


 

A légtömegmérő elektromos csatlakozását húzzuk le, majd a külső (nyíllal jelölt) bilincset oldva, húzzuk le róla a szívócsövet!


 

Az alul fekvő levegőcsövet szintén távolítsuk el!


 

A levegőszűrő házát (srégen, jobbra felfelé) húzzuk ki a tartó fülekből.


 

A kiszerelés közben a kartergáz-visszavezetőcső is elválik a levegőszűrő házától. Visszaszereléskor fokozottan ügyeljünk arra, hogy ez a cső visszakerüljön a helyére! Az izzókat ezen az oldalon is a vezetőoldalihoz hasonlóan tudjuk cserélni!


 


A kiszerelt alkatrészeket fordított sorrendben szereljük vissza. Ellenőrizzük az izzók megfelelő működését az ismert szakmai gyakorlatnak megfelelően. Soros diagnosztikai műszer segítségével a hibakód kiolvasást, valamint az előrevilágítás-szabályozás alapbeállítását végezzük el!