Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Klímahűtőközeg



R1234yf – járműklíma hűtőközeg
Az EU új jogszabályának értelmében 2011. január 1-jét követően csak olyan új gépjárművet lehetett jóváhagyatni, amelynek a klímarendszere R1234yf hűtőközeggel működik. Az autógyárak a korábban jóváhagyott típusú járműveket 2016 decemberéig forgalmazhatták az R134a típusú hűtőközeggel, ez után a határidő után nem lehet járművet az R134a hűtőközeggel gyártani. A rendelet alapján az új R1234yf típusú környezetbarát gáz fokozatosan váltotta fel a hagyományos R134a hűtőközeget, és most éljük azt az időszakot, amikor az autószervizeknek egyidejűleg kell foglalkozniuk mind a két hűtőközeget használó klímarendszerekkel.

Miért kell az új hűtőközeget használnom?
Az EG/706/2007-es szabvány arra kötelezi a járműgyártókat, hogy új hűtőközeget használjanak járműveik légkondicionáló rendszereiben, 150 egység alatti GWP- (globális felmelegedési potenciál) értékkel. 2012. január 1-jétől az új bevizsgálású járművek az M1 kategóriától (személygépjárművek, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 üléssel) egészen az N1 kategóriáig (legfeljebb 3500 kg megengedett tömegű haszongépjárművek) a 4-es GPW-értékkel rendelkező, R1234yf hűtőközeget használhatják légkondicionáló rendszereikhez. Az R134a hűtőközeg GWP-értéke 1430 egység, emiatt erősen környezetszen - nyező hatású.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés