Klímahűtőközeg

R1234yf – járműklíma hűtőközeg
Az EU új jogszabályának értelmében 2011. január 1-jét követően csak olyan új gépjárművet lehetett jóváhagyatni, amelynek a klímarendszere R1234yf hűtőközeggel működik. Az autógyárak a korábban jóváhagyott típusú járműveket 2016 decemberéig forgalmazhatták az R134a típusú hűtőközeggel, ez után a határidő után nem lehet járművet az R134a hűtőközeggel gyártani. A rendelet alapján az új R1234yf típusú környezetbarát gáz fokozatosan váltotta fel a hagyományos R134a hűtőközeget, és most éljük azt az időszakot, amikor az autószervizeknek egyidejűleg kell foglalkozniuk mind a két hűtőközeget használó klímarendszerekkel.
Miért kell az új hűtőközeget használnom?
Az EG/706/2007-es szabvány arra kötelezi a járműgyártókat, hogy új hűtőközeget használjanak járműveik légkondicionáló rendszereiben, 150 egység alatti GWP- (globális felmelegedési potenciál) értékkel. 2012. január 1-jétől az új bevizsgálású járművek az M1 kategóriától (személygépjárművek, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 üléssel) egészen az N1 kategóriáig (legfeljebb 3500 kg megengedett tömegű haszongépjárművek) a 4-es GPW-értékkel rendelkező, R1234yf hűtőközeget használhatják légkondicionáló rendszereikhez. Az R134a hűtőközeg GWP-értéke 1430 egység, emiatt erősen környezetszen - nyező hatású.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője