A Toyota RAV4 műszaki újdonságai a klímavezérlésben

A start-stop rendszerek miatt az álló forgalomban a klíma nem tud elég hatékonyan működni, ha a belső égésű motor hajtja. A belső keringetés mód ebben az esetben 60 másodpercnél hosszabb állásidőnél nem fog kielégítő hűtést, frisslevegő-érzetet adni, ezért a klímavezérlő ebben az esetben automatikusan átáll frisslevegő-befúvásra ➊.
A klíma ki-, majd újra bekapcsolásakor jellemző, hogy rövid ideig kellemetlen szagot érezhetünk, ezért az új vezérlő rendelkezik egy szagmentesítő funkcióval, ami a klímakompresszor bekapcsolása utáni késleltetett ventilátorindításból és a csappantyúk automatikus állításából áll ➋. Amikor leállítjuk a motort, akkor a vezérlő automatikusan átkapcsol a kétirányú befúvásra, vagyis a lábtér csappantyúit is kinyitja.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.