Sokkal hatékonyabb és gazdaságosabb

A járművek klímarendszere átveszi az utastérben összegyűlt hőt és kivezeti azt a környezetbe. A rendszer legnagyobb terhet, azaz hőterhelést viselő eleme a kondenzátor, melynek feladata a hő leadása a környezetnek. A Valeo mérnökei megtalálták a megoldást, hogy hogyan lehetne könynyíteni a működését úgy, hogy a légkondicionáló bekapcsolásával ne növekedjen nagymértékben a tüzelőanyag-fogyasztás.

A légkondicionáló rendszerben a hűtőközeg a párologtató és a kondenzátor között cirkulál. A kondenzátor általában legelöl, a motortérben helyezkedik el, a motor hűtője előtt, így akkor a leghatékonyabb, amikor a jármű haladása közben a menetszél hűti. Ennek a megoldásnak, bár műszakilag egyszerűen megvalósítható, megvannak a maga hátrányai.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.