Mi lesz veled, R134a?
A témában érintettek számára nem újdonság, hogy az utóbbi 5–6 évben jelentős változások történtek a személygépjárművekben használt hűtőközegek jogi szabályozásában. Az eddigi legelterjedtebb R134a hűtőközeget felváltotta az R1234yf, ám ez a folyamat nem egyik napról a másikra történik, és maga az átállás korántsem annyira egyszerű, mint az elsőre látszik.
2014-ben az EU hatályon kívül helyezte az addig érvényben lévő 842/2006-os F-gáz szabályozást, és 2015. 01. 01-én hatályba lépett az új, 517/2014-es rendelet, amely új alapokra helyezte a személygépkocsikban használt hűtőközegek felhasználását. Időközben már 2011-től elindult az új hűtőközeg (R1234yf) piaci bevezetése, először csak az új padlólemezre épülő autótípusokban volt kötelező a használata, ám 2017. 01. 01-től az EU területén már semmilyen új személygépkocsi nem helyezhető forgalomba a régi hűtőközeggel.