A klímarendszer kondenzátora
A járműtulajdonosok és sajnos sokszor az autójavítók is alábecsülik a kondenzátor szerepét a klímarendszerben, pedig, ha jobban megnézzük, a rendszer működéséről megállapíthatjuk, hogy nagyon sarkalatos elemről van szó.
A kompresszor által sűrített (nagynyomású) gáz a kondenzátorba kerül, ahol hőmérséklete és nyomása kis mértékben csökken, ami elég ahhoz, hogy cseppfolyós állapotba kerüljön. Ezután következik az expanzió, melynek során a nyomás nagymértékben lecsökken, a hirtelen nyomáscsökkenés hatására pedig a hőmérséklet is eléri a minimumát. Ezután kerül a gáz a párologtatóba, amin keresztül egy ventilátor juttatja be a levegőt az utastérbe. Miközben a levegő átjut a párologtatón, lehűl, a klímagáz hőmérséklete pedig növekszik és újra gáz halmazállapotú lesz, és így jut be a kompresszorba, ahol a folyamat elölről kezdődik. A körfolyamatot az ➊ ábra írja le.