Hűtőközeg-gázelemző

Bár a régi (R-134a) és az új (R-1234yf) hűtőközeg működés közben az autóklímában nagyon hasonlóan viselkedik, mégis nagyon fontos, hogy a kétféle hűtőközeg semmilyen körülmények között ne keveredhessen egymással. Ennek egyik oka, hogy az új hűtőközeg érzékeny a keresztszennyeződésre, és senkinek nincs hosszú távú tapasztalata arról, hogy mi történik, amennyiben az autóklímában ismeretlen arányú gázkeverék dolgozik.

Az új hűtőközeghez csak az ehhez jóváhagyott, kizárólag szintetikus kompresszorolaj használható. A szervizberendezéseket gyártó cégek ezért különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy a kétféle rendszert ne lehessen véletlenül sem összekeverni – például más méretű szervizcsatlakozókat szerelnek az autóra, balmenetes fittingek vannak a gázpalackon, az automata gépek feltűnő feliratozással tudatják, hogy melyik hűtőközeghez használhatók stb.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.