TURBO-TEC ajánlás

Mindenekelőtt a biztonságra kell ügyelni! Használjunk védőszemüveget, kesztyűt, és a gyári előírásoknak megfelelően járjunk el.

Először fejtsük le a rendszerben lévő klímagázt (ha maradt). Érdemes gázazonosítót alkalmazni, hogy elkerüljük a különböző gázok keveredését a klímagépben. Szereljük ki a klímakompresszort! Azokban a rendszerekben, ahol a klímakompresszor súlyos belső hibával üzemelt, minden esetben ki kell cserélni a kondenzátort is. Mielőtt az új komponenseket beszerelnénk, a teljes rendszert át kell öblíteni. Ehhez nem szabad petróleum alapú vagy más gyúlékony tisztítószert alkalmazni. Az öblítés után minden tisztítószert el kell távolítani a rendszerből, ehhez vákuumozást kell végezni. Öblítést kell végezni az alábbi alkatrészeken: egyáramú kondenzátor, elpárologtató, egyszerű fémcsövek. Tilos öblítést végezni az alábbi elemeken: kompresszor, expanziós szelep, akkumulátor/szárítószűrő, szűrőket vagy hangtompítókat tartalmazó vezetékek. Cserélni kell az alábbi alkatrészeket: többáramú vagy párhuzamos áramú kondenzátor, gumitömítések, gumicsövek, tömítőgyűrűk.

A kondenzátor szükséges cseréjének elmulasztásából adódó kompresszor-meghibásodásokra nem érvényes a garancia. Ellenőrizzük az elektromos ventilátort és a tengelykapcsolóját. Vizsgáljuk meg a lapátok állapotát és rögzítését. Mielőtt a felújított kompresszort beépítenénk, ellenőrizzük a tengelykapcsoló- hézagot! Ez általában gyártótól függően 0,4–0,6 mm között van. Az öblítő anyag eltávolítása után következhet az olaj feltöltése. Fontos, hogy a kompresszornak megfelelő mennyiségű és minőségű olajat használjunk. A kompresszorokat a Turbo-Tec olajjal töltve szállítja. A címkén és a dobozon megtalálható az olaj típusa és mennyisége. Nem mindegyik kompresszorban van a működéshez elég mennyiségű olaj, ezeket a megfelelő típussal ki kell egészíteni a gyári előírással megegyező mennyiségre. A különböző olajok nem vegyíthetők/keverhetők! A kompresszor felszerelésekor ügyeljünk arra, hogy a csavarokat a megfelelő nyomatékkal húzzuk meg. A felszerelt kompresszort ezután forgassuk át legalább 10-szer. Figyeljünk, hogy ne csak a tengelykapcsolót forgassuk! Ezután vákuumozzuk ki a bennragadt levegőt. A töltéskor mindig a megfelelő klímagázt alkalmazzuk. Jelenleg az R-134a és a HFO-1234yf klímagázokat lehet elérni a piacon. Végül ellenőrizzük a tengelykapcsoló mágneskapcsolójának elektromos körét multiméter segítségével. A Turbo-Tec minden felújított egységre 2 év garanciát vállal, melynek feltétele, hogy a gyári előírásoknak megfelelően, szakszerűen szerelték be azt. A nem megfelelő mennyiségű vagy minőségű olaj alkalmazása is garanciavesztéssel jár.

CSEKKLISTA AZ ÚJ KLÍMAKOMPRESSZOR BESZERELÉSÉHEZ

■ Távolítsa el a meghibásodott kompresszort.
■ Határozza meg a meghibásodás okát (legtöbb esetben a klímakompresszor tönkremenetelét más alkatrész hibás működése okozza).
■ Cserélje ki a meghibásodást okozó alkatrészt és azokat az egységeket (pl. kondenzátor), amik károsodhattak vagy nem tisztíthatók.
■ A klímakompresszor kiszerelésekor ügyeljen a csatlakozók tisztaságára.
■ Végezzen öblítést a klímarendszeren.
■ Győződjön meg róla, hogy nem maradt mosófolyadék vagy hűtőközeg a rendszerben.
■ Szárítsa ki a hűtőrendszert.
■ Ha a klímagépen található hűtőközeg-regeneráló funkció, akkor végezze el a lefejtett klímagázzal.
■ Cserélje ki a szárítószűrőt.
■ Ha szükséges, cserélje ki az expanziós szelepet vagy a kapilláris csövet.
■ Felszerelés előtt ellenőrizze az olajszintet az új klímakompresszorban.
■ Szükség esetén a gyártó által előírt olajtípusból töltsön utána.
■ Forgassa át 10-szer a klímakompresszort, hogy az olaj átjárja azt.
■ Amikor felszereli a klímakompresszort, ne távolítsa el a védőkupakokat.
■ A szétszerelt csatlakozókba helyezzen új O-gyűrűket.
■ Szerelje össze a csatlakozókat (most vegye le a védőkupakokat).
■ Végezzen szivárgásvizsgálatot.
■ Töltse fel a hűtőkört az előírt típusú és mennyiségű hűtőközeggel.
■ Javasolt UV-kontrasztfolyadék használata.
■ Ellenőrizze a szíjfeszítőket és a szíjtárcsák egy síkban futását.
■ Új szíjat szereljen be.
■ Törölje ki a jármű vezérlőegységéből a hiba által generált hibakódokat.
■ Indítsa be a járművet és hagyja néhány percig üresjáratban.
■ Vigye el a járművet próbaútra és ellenőrizze a klímafunkciókat.