Elektromos és hibrid autók utastérfűtése

Az elektromos fűtés, amit például a nagy teljesítményű turbódízel motorral hajtott gépkocsiknál már régóta alkalmaznak kiegészítő fűtésként, az elektromos és a hibrid autóknál nem válik be, mert csökkenti azok hatótávolságát. Ugyanis a fűtéshez felhasznált energia a gépkocsi hajtására szolgáló akkumulátorból hiányozni fog. A németországi Eberspächer bioetanollal működtethető fűtőberendezést fejlesztett ki, amelynek kedvezően kicsi a szén-dioxid- és a koromkibocsátása, tehát nem rontja le a gépkocsi környezetvédelmi besorolását.

Jelenleg már több autógyár nagyobb sorozatban gyárt villanyautókat is. A kedvező kezdeti fogadtatás ellenére a késő őszi, a téli és a kora tavaszi viszonyok közötti autóhasználat nem teljesen problémamentes.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.