Peugeot 206 hátsó lámpa probléma

Gyakori az 1998 és 2004 között gyártott Peugeot 206-osok hátsó lámpáinál a nem megfelelő tömítettségből adódó belső párásodás.

A lecsapódott nedvesség korróziót okozhat az izzók foglalatában. Legtöbbször a féklámpa izzójának kiégésére utaló jellel kezdődik a probléma. Az izzó cseréjénél érdemes a foglalatra is egy pillantást vetni, illetve a kivett, rossznak vélt izzót lepróbálni ezen típusok esetén, nehogy becsapjon bennünket, ha izzócsere után világít a féklámpa, mert ez lehet, hogy csak a véletlen műve és nem lesz tartós megoldás.


Hyundai i10 adatkapcsolati csatlakozó a motortérben

Mint ismeretes, 2001 óta minden, Európában eladott járműnek EOBD-kompatibilisnek kell lennie, ami azt jelenti, hogy a szabványos, 16 pin-es csatlakozóval kell rendelkeznie. A Hyundai i10-es modellek motorháztetőjét felnyitva, az akkumulátor előtt találhatunk egy csatlakozót ➊, ami ugyan hasonló az EOBD-csatlakozóhoz, de nem kompatibilis azzal. A Hyundai-importőrtől kapott információ szerint a csatlakozót csak a gyárban használják, szervizdiagnosztikára csak az utastérben, a műszerfal alatt, a motorháztető nyitófülnél található szabványos, 16 pin-es csatlakozót ➋ lehet használni.


 

A féklámpa folyamatosan világít

Gépjármű: Opel Astra H (2006).

A hiba tünete: a féklámpa gyújtás ráadása nélkül működik, gyújtás ráadása után folyamatosan világít.

A hiba oka: motortéri biztosítéktáblából valaki kivette a 32-es biztosítékot.

Javítás: biztosítékpótlás.

Váljék hasznotokra!