Peugeot 206 hátsó lámpa probléma
Gyakori az 1998 és 2004 között gyártott Peugeot 206-osok hátsó lámpáinál a nem megfelelő tömítettségből adódó belső párásodás.
A lecsapódott nedvesség korróziót okozhat az izzók foglalatában. Legtöbbször a féklámpa izzójának kiégésére utaló jellel kezdődik a probléma. Az izzó cseréjénél érdemes a foglalatra is egy pillantást vetni, illetve a kivett, rossznak vélt izzót lepróbálni ezen típusok esetén, nehogy becsapjon bennünket, ha izzócsere után világít a féklámpa, mert ez lehet, hogy csak a véletlen műve és nem lesz tartós megoldás.
Hyundai i10 adatkapcsolati csatlakozó a motortérben
Mint ismeretes, 2001 óta minden, Európában eladott járműnek EOBD-kompatibilisnek kell lennie, ami azt jelenti, hogy a szabványos, 16 pin-es csatlakozóval kell rendelkeznie. A Hyundai i10-es modellek motorháztetőjét felnyitva, az akkumulátor előtt találhatunk egy csatlakozót ➊, ami ugyan hasonló az EOBD-csatlakozóhoz, de nem kompatibilis azzal. A Hyundai-importőrtől kapott információ szerint a csatlakozót csak a gyárban használják, szervizdiagnosztikára csak az utastérben, a műszerfal alatt, a motorháztető nyitófülnél található szabványos, 16 pin-es csatlakozót ➋ lehet használni.
A féklámpa folyamatosan világít
Gépjármű: Opel Astra H (2006).
A hiba tünete: a féklámpa gyújtás ráadása nélkül működik, gyújtás ráadása után folyamatosan világít.
A hiba oka: motortéri biztosítéktáblából valaki kivette a 32-es biztosítékot.
Javítás: biztosítékpótlás.
Váljék hasznotokra!