Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

100 millió Bosch EPS-rendszer

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) közvetlenül a biztonsági öv után a gépkocsik második legfontosabb biztonsági rendszere, amellyel a kutatások szerint a kisodródásos balesetek akár 80 százaléka is megelőzhető. Az ESP-t a Bosch fejlesztette ki és 1995-ben, világszerte elsőként kezdte meg sorozatgyártását. Immár százmillió Bosch elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) készült sorozatgyártásának beindítása óta, jelentősen hozzájárulva a közúti közlekedés biztonságának növeléséhez. Az ESP, mint szériafelszerelés.

Európában már minden, 2011 októbere után kiállított típusbizonyítványú modell esetében előírás az ESP, 2014 novemberétől pedig már hiába keressük az extra felszerelések listáján, ugyanis az Európai Unió országaiban minden új gépkocsiban a szériafelszereltség részének kell lennie. Európában már ma is az új személygépkocsik, illetve könnyű haszonjárművek 78 százaléka rendelkezik a biztonsági berendezéssel, az Amerikai Egyesült Államokban pedig 4,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegig minden gépjármű kötelező felszerelése.

hirdetés

Sorozatgyártásának kezdete óta a Bosch lépésről lépésre fejlesztette tovább, melyet további funkciókkal egészített ki. Míg az első változat még 4,3 kilogrammot nyomott, a jelenlegi, alapkivitelében mindössze 1,6 kilogrammos 9. generáció egyszerre könnyebb és költségtakarékosabb, mégpedig kisebb beépítési méretek mellett. A megfelelő ESP-rendszere az iBooster elektromechanikus fékrásegítővel közösen még a teljesen automatikusan közlekedő gépkocsikhoz is biztosítja a számukra előírt redundanciát.


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés