48 V-os mikrohibrid akkumulátor

A Johnson Controls április közepén mutatta be az új, 48 V-os mikohibrid akkumulátor-modult Hannoverben.

A 48 V-os hibrid akkumulátort együtt használná a jármű a 12 V-os indítóakkumulátorral, ami jobb energia- és teljesítményhatékonyságot eredményez, miközben a költségek csak kismértékben növekednek. A cég szerint a megoldással több tüzelőanyag spórolható, mint a start-stop rendszerekkel és sokkal költséghatékonyabb, mint a hibrid vagy elektromos rendszerek.

„A mikrohibrid technológiában nagy potenciál rejlik” – mondta Holger Jetses' a Johnson Controls vezetője. „A 48 V-os akkumulátor segítségével 15–20%-os tüzelőanyagfogyasztás-csökkenés érhető el.”

Teljesítménye elegendő ahhoz, hogy olyan segédhajtásokat működtessen, mint az elektromos légkondicionáló rendszer, az aktív menetstabilizáló rendszerek, a fékenergia rekuperálása és tárolása, és ha szükséges, a hajtásláncba is tud energiát táplálni. A 12 V-os 
akkumulátor pedig a többi rendszert látná el energiával, mint például a világítást és a vezérlőegységeket.

Egy felmérés alapján a Johnson Controls azt állítja, hogy Németországban, Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Oroszországban hajlandóak az emberek többet fizetni egy járműért, ha ezáltal a tüzelőanyag-fogyasztása 5%-kal csökken.