3,4 millió autót hív vissza 4 nagy japán autógyártó hibás légzsákok miatt

A Toyota, a Honda, a Nissan és a Mazda is érintett az április elején elrendelt több, mint 3 millió járműre kiterjedő visszahívásban, melynek oka a japán Takata Corporation által szállított utasoldali légzsákok lehetséges hibája: légzsáknyíláskor műanyagdarabok repülhetnek ki, valamint a zsák túlfújódásától kell tartani. A probléma sérülést még nem okozott, de mindenképp veszélyes. A gondot fokozza, hogy a légzsákok azonosítószáma nincs más azonosítóval (pl. az alvázszámmal) összekapcsolva, ezért a 2000–2002 között gyártott légzsákok hibája miatt a 2000–2004 között gyártott autókat kell visszahívni.

A Toyota világszerte 1,73 millió, Európában 490 ezer autót hív vissza szervizeibe. Magyarországon mintegy 8000, elsősorban Avensis, Corolla, Avensis Verso, Camry, Yaris modelleket érint a visszahívás, melyeket 2001 és 2004 között gyártottak, valamint egy Lexus SC430-t is várnak a márkaszervizbe. A társaság szerint az autóikon mintegy 1–2,5 órás munkával cserélik ki a rossz gázpatront. A Honda világszerte 1 140 000 autót hív vissza (Jazz, Civic, Stream és CR-V modelleket). Magyarországon 691 Hondát érint az eset. A Nissan 480 ezer autót vizsgál át, ebből 3119-et Magyarországon. A 2000. május és 2003. december között gyártott Almera, Almera Tino, X-Trail, Pick-Up, Patrol és Terrano II modellek gazdáit levélben értesítik az önkéntes, ingyenes szervizlátogatásra, ahol először ellenőrzik, hogy a nyitószerkezet a hibás szériából való-e, és csak akkor cserélnek, ha szükséges. Állítólag ez a munka nem tart tovább 1 óránál. A Nissan biztos abban, hogy nála csak a túlzott légzsáktöltéshiba léphet fel, nem kell félni, hogy törmeléket repít a légzsák az utastérbe. A Mazda kismértékben érintett a visszahívásokban, mindössze 45 463 RX-8-ast és Mazda6-ost kell szervizbe szólítania. Itthon mintegy 100 Mazda6 érintett.