Felvillanó fényszóró
Autószerelő barátom keresett meg egy 2003-as évjáratú Mercedes E270 típusú autóval.
Az volt az ügyfél panasza, hogy ha felkapcsolják a távolsági fényszórót, akkor a jobb oldali fényszóróizzó villan egyet és „elhallgat”...
A rutinmunkán gyorsan átestem, két egyforma márkájú és garantáltan tökéletesen működő izzót raktam bele, de ez, ahogyan várható volt, nem vezetett eredményre. Ekkor kezdődött a nyomozás. Mivel az autótípust nem ismertem a gyakorlatomból, de a józan észre hallgatva biztos voltam benne, hogy a villágításnak is van vezérlőegysége, megkeresem és megnézem.
A fényszóró vezetékkötegét megbontva és követve kiderült, hogy a jobb oldali utaslábtérnél van egy úgynevezett SAM (Signal Acquisition Module) modul, ami felelős többek között a világításért is. Elkezdtem kibontani a lábtérnél lévő kárpitot, amikor megfogtam, éreztem az erős nedvességet a szőnyeg túloldalán. Ekkor már éreztem, hogy itt lesz a probléma.
Kibontottam teljesen a szőnyeget és a SAM modult kiszereltem az autóból, majd levettem a burkolatát, és az alábbi látvány fogadott:
még a hozzá nem értő is láthatja, hogy itt erős korrózió van a NYÁK-lapon.
Mikroszkóp alatt, türelmes és hosszas munka után alaposan megtakarítottam a NYÁKlapot és következett a főpróba. Beszereltem és a világítás tökéletes. A beázás okát természetesen meg kell még keresni, és meg kell szüntetni, de szerencsére gyorsan kiderült, hogy „csak” a SAM-modul beázása volt a probléma. Ezután rákerestem interneten a problémára, és kiderült, hogy valószínűleg típushibáról lehet szó, mert nagyon sokan küzdenek ilyen és ehhez hasonló problémákkal ennél a típusnál. Ha valamelyik szerelő kollégám is hasonló esettel találkozik, akkor most már remélem, tudni fogja, merre keresse a hiba okát.