SERMI, SERMA ma
A Krafthand német autószerviz szaklap áttekintette a németországi SERMI bevezetésének a helyzetét az első négy hónap alapján, feltárva az első tapasztalatokat, a felmerült problémákat, a megoldási javaslatokat. A SERMI nem ismeretlen a hazai szakmakörben sem, több cikkünk is foglalkozott a témával.
„SERMI – Security-Related Repair and Maintenance Information, azaz a „Biztonsággal kapcsolatos javítási és karbantartási információ”. A 2020-ban hatályba lépett 2018/858/EU rendelet szerint a járműgyártóknak korlátlan és szabványosított hozzáférést kell biztosítaniuk gyártmányaik javítási és karbantartási információihoz (RMI – Repair and Maintenance Informations) a független szereplők, például a független javítóműhelyek vagy a műszaki információk kiadói számára.”
Interjúalanyunk, a ZDK független szervizek szakosztályának elnöke, Jeffrey Kilian úr sikeresnek ítéli a SERMI bevezetését: „Kis akadályok, óriási előnyök”. A kezdeti problémák közé tartozik, hogy sok járműgyártó megváltoztatta portálját és diagnosztikai eszközeit. A biztonság szempontjából releváns RMI-ket (Repair and Maintenance Information – javítási és karbantartási információk) a gyártók eltérően értelmezik és implementálják, de a rendszer továbbra is a tervek szerint működik.
A német SERMA GmbH-tól kapott információ szerint több mint 2000 tanúsítványt és felhatalmazást adtak ki a független szervizek számára. A SERMA GmbH Németország egyik megfelelőségértékelő testülete (CAB – Conformity Assessment Body). Tehát az engedélyesek számára folyamatos a hozzáférés a portálon keresztül a lopással és biztonsággal kapcsolatos gyári információkhoz, adatokhoz.