ContiTech – Technikai információk
HYUNDAI 1.4-1.6 16V MODELLEK (CT942 K1)
Probléma: megreped és/vagy elszakad a vezérműszíj, a feszítőrugó helytelen szerelése miatt.
Ok: a vezérműszíj felmelegszik, mivel a feszítőgörgő nem tud szabadon forogni.
Megoldás: a feszítőrugó helyzetét minden alkalommal ellenőrizni kell a beszerelés után, hogy elkerüljük a rugó és a görgő közötti nemkívánatos kapcsolatot.
FORD 1.25/1.4/1.6 16 V MOTOROK FŐTENGELYCSAVAR-HOSSZ VARIÁNSOK (CT881 K3)
Probléma: két különböző hosszúságú főtengelycsavarszett rendelhető a címben említett motorokhoz (29 és 44,5 mm hosszúak). 2005. augusztus 15-től alkalmaznak hosszabb csavarokat.
Ellenőrzés: azért, hogy biztosak lehessünk benne, hogy a megfelelő csavart alkalmazzuk, mérjük meg a furatmélységet: 42 mm-es furat esetén a 29 mm-es csavart, 52 mm-es furat esetén 44,5 mm-es csavart kell alkalmazni.
OPEL, SAAB 2.5/2.6/3.0/3.2 V6 VÁLTOZATOK (CT884K1, CT990 K1/K2)
Probléma: rövid üzemidő után a vezérműszíj átugrik a gyenge feszítés miatt.
Ok: az előszerelt feszítőegység csavarjait nem megfelelő nyomatékkal húzták meg, A feszítőgörgőt a szerelőlaphoz rögzítő csavar fellazul és hirtelen megszűnik a szíj feszessége.
Megoldás: mindkét feszítőgörgő rögzítőcsavarját 40 Nm-rel kell meghúzni, a gyártói előírás szerint.
PEUGEOT, CITROËN, FORD, FIAT, MAZDA, MINI ÉS VOLVO 1.6 DÍZELMOTOROK (CT1092 K1)
Probléma: a vezérlés kevés futásteljesítmény után tönkremegy a feszítőgörgő nagymértékű kopása miatt.
Ok: a vezérműburkolat hozzáér a feszítőgörgőhöz, ezáltal az nem tud szabadon forogni.
Megoldás: minden javítás alkalmával ellenőrizze a vezérműburkolat helyzetét, hogy az ne zavarja a feszítőgörgőt a szabad forgásban. A súrlódási hő segíti a probléma észlelését.