Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. augusztus | Olvasson bele!

Már túl vagyok mindenen, jól jönne egy kis segítség...

Tisztelt Kollégák!

Immár 2 hónapja nem boldogulok egy 1997-es 1.4-es AEX motoros Golffal. Január végén generáloztuk, mert felhígult az olaj és elkopott a főtengely, mint kiderült azért, mert a vízhőmérője csak –30-tól 
+20 oC-ig mért. Feltehetőleg ezért folyamatosan dúsított, valamint a lambda-szonda is csak folyamatosan szegény keveréket érzékelt, ezért hát azt is kicseréltük.

A motorgenerál nagyon jól sikerült, a kocsi gazdája is elégedett volt mind a fogyasztással, mind a kocsi menetével.

Viszont meleg motornál, motorfék üzemben, ha alacsony, kb. 1200-as fordulatnál kinyomjuk a kuplungot, a kocsi néha leáll.

hirdetés

Mivel ezeknek a kocsiknak a fojtószelepe kissé gyenge, először takarítottuk, illesztettük, majd újat vettünk, azt is illesztettük, de nem javult.

A hibatárolóban sebességjel, lambda-szabályzás és szívócső értéket találtam. Próbaképpen, mivel nem ritka a típus, egy donorból átraktam a lambda-szondát – semmi. Vettünk új szívócsőérzékelőt, mivel nem drága – semmi. Kolléga javaslatára kivettem a műszerfalat, azt eltávolítva sem változott a helyzet. Rossznak biztosan rossz, mert jelet nem ad rendesen a vezérlőnek. A szívócsővákuumot lemérve tökéletes értéket mértem (kb. 350 mbar), összehasonlítva a donorral, ugyanaz. Lekötöttem minden szívócsőre menő vákuumcsövet, sőt még a szívócsövet is levettük, egy órát ázott benzinben, hátha valahol elvetemedett, mert műanyagból van. Végső megoldásként lemértem a benzinnyomást, ugyan sok köze nem lehet, ha jól megy, de hátha, természetesen az is tökéletes. Ugyanilyen próbálkozásként átraktam az osztófejet kábelekkel, ismét hasonló volt a jelenség, tehát semmi.
Vezetékhibára nem gyanakszom, mert amint leáll, rögtön újra tudom indítani, minden szépen megy, de azért a testpontokat mindenhol szépen megtisztítottam. A gyújtás pontosan 6 fokra van állítva számítógéppel!

Még gyújtótrafót elektronikával nem cseréltem, de kizárt, hogy ha szépen indul, szépen gyorsul, gond lehet vele. Oszcilloszkóppal néztem szekvenciális befecskendezést, szikrát, map-jelet, lambda-jelet, szintén hibátlan, elvileg a befecskendezést visszaadja kb. 1200–1400 fordulat környékén, vezérlőegységet is cseréltem, de ugyanaz volt a jelenség a változatosság kedvéért. Ma beszéltem a kocsi gazdájával, aki két hónap után is meglepően türelmes volt, azt mondta, kicseréltette a kipufogórendszert körülbelül 10 mm-rel vastagabbra, és van hátul egy sportdob, ami itt-ott ki is fúj, de erre azért mégsem gyanakodnék, hétvégén ami lyuk volt rajta, azt kipufogótömítővel befoltoztam, egy ronggyal és egy patentfogóval adtam egy kis fojtást is, és csodák csodájára, az autó ugyanúgy leáll. Esetleg ha valakinek van még ötlete, szívesen meghallgatnám, én egyelőre kifogytam.

– Én a sebességjelet mérném meg, adatlistában. Mert ez a jelenség nagyon ennek hiányára utal! Esetleg az autórádió-csatlakozónál megnézném, nem terhel-e be a rádió.

– Köszönöm a segítséget mindenkinek, valóban a sebességjellel volt probléma!


Kapcsolódó dokumentum:


52


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés