Új dugattyú és hajtórúd az 1.8 TFSI és a TSI motorokhoz

Az 1.8 TFSI és a TSI motorok a sorozatgyártásban néhány alkatrészén változtattak. Új dugattyút, a dugattyú új háromrészes olajlehúzó, olajáteresztő gyűrűt kapott ➊. A dugattyúcsap átmérőjét 2 mm-rel növelték, 21 mm-ről 23-ra. A dugattyúcserénél a hajtórudat is cserélni kell. Az alkatrészpiaci kínálatban is elérhetők a módosított alkatrészek. A hajtórudakat 4-es szettben forgalmazzák, mert azokat tömegazonosságra válogatják össze.
Tanácsos a motorfelújításnál egyszerre a négy dugattyút és hajtórudat cserélni a motor kiegyensúlyozottsága, egyenletes járása érdekében.
A háromrészes olajszabályzó gyűrű ➋ a klasszikus olajáteresztő, később olajlehúzó és áteresztő gyűrű, melyet ma ezzel a megnevezéssel illetnek. Az expanderrugó-végek összeillesztésére, elhelyezésére gondosan ügyelni kell, ezt két ábra is bemutatja ➌ ➍. A gyűrűelemek hézagainak pozícionálását nemcsak „gyűrűn belül” kell beállítani, hanem a másik két gyűrű hézaghelyzetéhez is tájolni kell. A szakmában erre több gyakorlati tanácsot is találunk, az egyiket itt ismertetjük.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A Shell Helix Ultra új utat nyit a motorolaj-védelmet adó új szabvány felé
Az új API SN PLUS szabvány bevezetésével egyidejűleg a Shell Helix Ultra bemutatja új termékcsaládját, amely fejlett védelmet nyújt a korszerű turbófeltöltős motoroknak.
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.