BNOx – rendszer alkalmazása az euro 6-os előírások teljesítéséhez

A dízelmotorok káros anyagai a NOx (nitrogén-monoxid és nitrogén-dioxid), a szén-monoxid (CO), az elégetlen szénhidrogén (HC) és a korom (PM). Mivel az égésfolyamat sosem elméleti lefolyású, szennyező anyagok keletkeznek. A valóságos feltételek között végbemenő égésnél a hengerek falhőmérséklete nem egyenletes, valamint a 4–8 milliszekundum keverékképzési idő miatt nem homogén a keverék. Az új dízelekbe szerelt Euro 6-os rendszer, ami kis túlzással egy precízen megtervezett vegyi üzem, képes a legszigorúbb előírásoknak is megfelelni, azaz a NOx-kibocsátást tesztátlagban 0,08 g/ km alatt tartani. Azonban a 2014 előtt értékesített Euro 5-ös vagy korábbi besorolású dízelek esetén ez a szám legjobb esetben is 0,18 g/km. Továbbá a nitrogén-dioxid immiszszió több nagyvárosban az éves határérték (40 μg/m³) fölött van.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.