ContiTech - technikai információk

OPEL 1,4/1,6/1,8/2,0 16V MOTOROK (CT 870 K1, CT 873 K1, CT 975 K3)

Probléma: a feszítőgörgő zajosan működik. Az ütköző letörhet, és a szíjfeszítés lecsökken. Mint általában, ez a motor tönkremeneteléhez vezet.

Ok: hidegben a jelző már nem a megfelelő helyen áll, és minden egyes égési ciklusnál megüti a határolót, innen ered a zaj.

Megoldás: a probléma elkerüléséhez az Opel/GM egy speciális szerelési eljárást alkalmaz. Először az óramutató járásával ellentétes irányban teljesen meg kell feszíteni a szíjat a feszítőgörgővel ➋, majd 2-szer át kell forgatni a motort kézzel, ezután szabad csak jelre állítani a feszítőt ➌.




OPEL, GM 1,7 D (CT 1014 K2/K3/K5)

Probléma: a vásárolt vezérlésszettben található vezetőgörgő ➋ eltér a járművön található feszítőtől ➊.



Ok: a gyártó új kialakítású vezetőgörgőt írt elő a fent említett motorokhoz.

Megoldás: az új típus probléma nélkül beépíthető a régi helyére.

RENAULT 1,2 16V (CT 1045 K1)



Probléma: a vásárolt vezérlésszettben található feszítőgörgő ➋ eltér a járművön található feszítőtől ➊.

Ok: a gyártó új kialakítású, műanyag feszítőgörgőt írt elő a fent említett motorokhoz.

Megoldás: az új típus probléma nélkül beépíthető a régi helyére.


DAEWOO CHEVROLET 1,4/1,5/1,6 16V (CT 887 K1)

Probléma: a jelző tüske letörik a feszítőről szerelés közben és tönkreteszi a vezérműszíjat.

Ok: 2 lehetséges oka van. Az egyik és leggyakoribb hiba, hogy nem lazítják meg a hűtőfolyadék-szivattyút, és nem azzal állítják be a végleges feszítést. A másik lehetséges ok, hogy a túlfeszített állapotban történő kétszeri átforgatás során a jelző felütközik és a túl nagy terhelés hatására letörik.

Megoldás: minden esetben lazítsa meg a hűtőfolyadék-szivattyú csavarjait, és azzal véglegesítse a feszítés mértékét. A jelző tüske (ujj) soha nem terhelhető, ezért úgy kell beállítani a feszítést, hogy a jelzések mindig megfelelően álljanak.