Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. március | Olvasson bele!

A Freudenberg integrálja a műanyag siklócsapágyat a tömítésbe

A Freudenberg Sealing Technologies műanyag siklócsapágyat integrál az elektromechanikus kormányzás egyik tömítésébe. Ez a csökkenő súrlódás mellett költség- és súlyelőnyt biztosít.

hirdetés

A Freudenberg Sealing Technologies kétéves fejlesztői munka után mutatja be azt a tömítést, amely optimálisan integrálja a csapágyfunkciót. A tömítés-csapágyegységet egy személyautó elektromechanikus kormányművének szenzorházába helyezték el. A tömítés védi a szenzort a szennyeződéstől, miközben a csapágy üzem közben jelentős mechanikai behatásnak van kitéve. Az új egység javított értékeket mutat fel mind a csapágyazási, mind a tömítési tulajdonságokban.

Így az integrált műanyagcsapágy merevsége nagyobb, a fellépő keresztirányú erők okozta kitérítés kb. felével csökken. A vibrációk és a súrlódás minimális lesz, a teljesen integrált komponens kb. 80%-kal kevesebbet nyom. A Freudenberg a komponenst ­40 és +125°C tartományban vizsgálta meg, mechanikai terhelés mellett és extrém körülmények között. A cég szerint már semmi nem áll a sorozatgyártás útjában. Az integrált siklócsapágyas tömítéseket más alkalmazásokhoz is lehet használni.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés