Speciális dugókulcs kell? A Puma Tools ebben is tud segíteni!

Érdekes megkeresést kapott a Puma Tools, hiszen ritka, amikor márkaszerviz 1–1 célszerszám felől érdeklődik, általában a gyári szerszámok beszerzése központi rendszeren, kötelező beszerzésekkel történik. Ennek tükrében kifejezetten feltűnő volt, hogy sorra érdeklődtek a Peugeot-, Citroën és Toyota-márkaszervizekből egy speciális 44 mm-es méretű, hosszított gömbfejszerelő dugókulcs iránt. Sürgős az eset, új autókat kell átadni, de előtte át kell vizsgálni járműveket és gyári kampányelőírás szerint az alsó gömbfej csavarmenetét kiszerelés után menetrögzítőzni kell, majd visszaszerelést követően egy előírt növelt nyomatékra meg kell húzni. Na de ki tervezett 44-es hatlapfejet egy futóműalkatrészre?...

Mint ismeretes, az autóiparban a tervezési folyamat és az irányelvek is megváltoztak. A gyártási költség minimalizálása az elsődleges, a szerelhetőség pedig egyértelműen másodlagos. Az is szempont, hogy az autót lehetőleg márkaszervizbe kelljen vinni, és ezzel is nehezítsék a független szervizeket. Ha csak a csavarfejeket nézzük, látjuk, hogy belső kulcsnyílásból is van legalább 10 típus, a hatlapfej is lehet ötlapú vagy tízszögű, egyre több típusú és egyre speciálisabb szerszámok szükségesek. Ezért találkozunk újabb és újabb célszerszámokkal, típus specifikus dugókulcsfejekkel.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.