Alusil hengerhüvelyek az aluminiumblokkok javítására

Az alumíniumblokkok javítására fejlesztette ki a Motor Service az Alusil® hengerhüvelyt ➊, melyet több méretben is lehet kapni. A hengerhüvely anyaga megegyezik a motorblokk anyagával, így szükség esetén elég lehet csak egy hengert javítani, a siklási és megmunkálási tulajdonságai ugyanolyanok lesznek, mint az eredeti. A megmunkálási, szerelési és javítási folyamatokat részletesen a Motor Service International (MSI) Reconditioning of Aluminium Engine Blocks szakmai brossúrája tartalmazza (lásd a forrást!).
A hengerhüvelyt a gyártó 3 méretben készíti, a pontos méretre alakítás a motorfelújító gépműhely feladata. Mivel nagyon sok motorvariáció és geometria van, ezért nem lehet készre munkált hengerhüvelyt vásárolni. A külső átmérő esztergálásához ajánlott egy központosító/támasztó tárcsa alkalmazása ➋, hogy a méret- és alaktűréseknek megfeleljen a hengerhüvely. A megengedett ovalitás 0,02 mm, az átfedés mértéke 0,08–0,1 mm. A nagy átfedés miatt a hengerhüvelyt le kell hűteni, a blokkot pedig fel kell melegíteni, hogy a hüvelyt be lehessen préselni. A hengerhüvely falvastagsága minimum 1,5 mm, maximum 3 mm kell hogy legyen a végleges megmunkálás után. A beszerelést segítendő, letörésekkel is el kell látni a hengerhüvelyt. A hossz beállítása a henger hosszához képest 0,2 mm-es pozitív ráhagyással történik. ➌
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...
Kérdések a hibrid-, illetve tisztán elektromos járművek vizsgáztatása körül
Bár „döcög” az új járművek forgalomba helyezése, azért egyre több hibrid- (HV, PHV), illetve tisztán elektromos járművet (BEV) szeretnének forgalomba helyeztetni.