Contitech-újdonságok

Tüzelőanyagfogyasztás- és károsanyagkibocsátás-csökkentés és komfortnövelés. Ezek a szavak jellemezték leginkább a Continental standját az idei Frankfurti Autószalonon. A Contitech pedig a műanyag és gumialkatrészek legújabb fejlesztéseit vitte a vásárra.

 

MOTORTARTÓ BAKOK PITYPANGBÓL

A pitypangból (gyermekláncfűből) készített természetes gumi ígéretesnek tűnik. Már tesztelik az új technológiával előállított motortartó bakokat ➊. A gumiabroncs részlegen pedig már több sikeres teszten is átesett a fosszilis anyagoktól mentes gumi.


A DNS-technológiának köszönhetően tisztában vagyunk azzal, hogy melyik gén melyik molekuláris tulajdonságért felel. Mindez képessé tesz bennünket arra, hogy a lehető leghatékonyabbá tegyük a gyermekláncfű termesztését” – ma- gyarázta Dirk Prüfer professzor, az IME projektmenedzsere.

FOGASSZÍJ KÉTOLDALI HAJTÁSSAL

A kiegyenlítő tengelyek egyre elterjedtebbek a 3 és 4 hengerű motorokon. A Contitech ezen tengelyek hajtására fejlesztette ki a mindkét oldalán fogazott szíjakat ➋.


Eddig a láncos és fogaskerekes hajtás volt jellemző a kiegyenlítő tengelyek hajtására, de a szíj lehetőséget ad egy könnyebb és halkabb meghajtásra, ráadásul a tengelyek elhelyezésében is nagyobb szabadságot hagy a mérnököknek. A szíj olajos környezetben is jól működik, így a motor olajterébe is integrálható.

 

NYOMÁSTŰRŐ MŰANYAGOK

A nagy szilárdságú műanyagok fejlesztésének köszönhetően 15%-os tömegcsökkentést értek el a moduláris, szívórendszerbe épített nyomócsöveknél ➌, mivel sikerült kiváltani az addig alkalmazott fémcsöveket.


Nem elég a nagy, akár 2,6 bar-os nyomást bírni, jó hőtűrő képességekkel is kell rendelkezniük a turbófeltöltők közelében alkalmazott anyagoknak. A Contitech műanyag csöve 220 °C hőmérsékletet is elvisel hosszú távon.