Homlokfogazott csuklóharang

Az Automechanika vásár innovációs díját kapta 2008-ban, az „alkatrész” kategóriában a LuK-Aftermarket Service OHG FAG kerékagy-csukló szerkezetpárja. Az újdonság – mint azt a képek beszédesen mutatják – a kerékagy és a csuklóharang csatlakoztatásának új megoldása. E két szerkezeti egység hidegalakítással formált homlokfogazással kapcsolódik össze és csavarkötés rögzíti.

Az egység kb. 10%-kal nemcsak könnyebb, hanem szerelési könnyebbséget is ad, a radiális fogazás önmagát központosítja, és játékmentes marad a teljes élettartam alatt.

Időközben az innovációból sorozattermék lett. Ilyen típusú csuklóharang-bekötéssel találkozunk például a BMW X1 (4WD) E84 2.0dX modellnél. A képen látható konstrukció az elsőként bemutatotthoz képest némileg megváltozott. A központi csavar galléros csavarfejű, imbusz lett, tekercsrugós biztosítással. A csavar behajtáskor szennyeződés- és kenőanyagmentes legyen, meghúzási nyomatéka: 210 Nm + 90º. Mindig új csavart kell beépíteni. Ügyeljünk a biztosítórugó beépítési irányára. A homlokfogazás illeszkedjen, ne fog foggal találkozzék!