Eurorepar

Hogy mi is maga az autó, arról sokan és sokat írtak, filozofáltak már. Az autójavítás szempontjából a helyzet egyszerű: az autó alkatrészek rendezett összessége. Ha azonban azt kérdezzük, hogy milyen gyártású, minőségű, ellenőrzöttségű, garanciájú alkatrészeké, máris egy rendkívül tarka, gyakran ellentmondásos világ tárul elénk.

Azok az alkatrészek, melyek az új autót alkotják, részben az autógyár termékei, részben az autógyártók által ellenőrzött beszállítók termékei. A lényeg, hogy ezek mind gyártói minőségi garanciájúak. Ezeken kívül nem is lenne másra szüksége az autójavításnak, ha…

– ha az árak igazodnának az autók élettartama során azok piaci értékcsökkenéséhez,
– ha minden alkatrész elérhető lenne,
– ha igazán törődne a gyártók többsége az idősebb autók alkatrészellátásával,
– ha lenne belőlük elegendő és azok gyorsan elérhetőek lennének,
– ha 10 évnél igencsak korosabb járművekhez, vagy megszűnt gyártók járműveihez is lenne ilyen alkatrész.

Ezért van az, hogy a gyári alkatrészforgalmazási csatornák fent felsorolt elégtelenségei miatt kialakultak más ellátórendszerek is, így az első beszállítói gyártófüggetlen alkatrészkereskedelem, az ekvivalens és utángyártott termékek kínálata és sajnos ezeknek hamisított, silány változatai is. Ebben a „zsibvásárban” nehéz még a szakembernek is eligazodnia. Nehéz az alkatrészazonosítás, nehéz a minőség megítélése, nehéz a garancia érvényesítése. Nehéz az árakból a minőségre következtetni, erős a reklámok rábeszélő ereje, nagy az „árfekvés” kategorizálások manipuláló hatása. Mindezzel együtt nagy a rizikó. Az alkatrészellátó piac szereplői tisztában vannak a ható tényezőkkel, és ki ilyen, ki olyan módszerekkel, eszközökkel próbál vevőinek biztonságot nyújtani.

Az alkatrészigény és így az alkatrészpiac növekedésével várhatóan számolnunk kell. Az európai gépjárműpark 55%-át a 6 évesnél idősebb gépjárművek alkotják (G5 országok). A gépjárművek átlagéletkora 8 év. Az alkatrészforgalom 70%-a a 4–9 éves gépjárművekhez (jelenleg 73 millió gépkocsi) kötődik, fellendülőben van a kopó-karbantartó alkatrészek piaca. Az 5 évesnél idősebb gépkocsik alkatrészigényét, a gyári alkatrészellátással szemben, a gyártófüggetlen alkatrész-forgalmazók alkatrészkínálata elégíti ki.

A csökkenő piaci értékkel rendelkező gépjárművek alkatrészigényének kielégítése

A korosabb autók javításánál az jelenti a legnagyobb gondot, hogy piaci értékükkel nem arányos a gyári alkatrész ár. Van úgy, hogy egy fődarab, vagy akár csak egy kisfődarab ára az autó értékével mérhető össze. Ilyenkor keresi a javító – az ügyfél teherviselő képességéhez igazodva – az olcsóbb alkatrészeket.

A közép- és idősebb korú járművek korrekt alkatrészellátásának kérdésével (jó minőség, kedvező ár, garancia, pontos információ és jó logisztika) az autógyárak is szembesülnek, és erre megoldást keresnek. Logikus is, mert eleve megvan a minőség-ellenőrzési rendszerük, kiváló a kapcsolatuk a beszállítókkal, logisztikai hálózatuk és minden információ birtokában vannak. Ha ez így van, miért ne élnének ezzel az üzleti lehetőséggel.

Így tett a Citroën, amikor kialakította Eurorepar elnevezésű márkafüggetlen alkat-
rész-forgalmazási rendszerét, melyet napjainkban vezet be Magyarországon. Céljuk a csökkenő piaci értékkel rendelkező gépjárművekkel kapcsolatos alkatrészigények gyári garanciájú kielégítése.

Eurorepar

Az Eurorepar termékkínálata kiegészíti a gyártó gyári és betétdíjas alkatrészekből álló kínálatát, lefedve garanciával a saját márka és más márkák régebbi gépjárműveinek kopó-karbantartó alkatrészigényének 85%-át. A legfőbb célcsoport a 4–10 éves autók, melyek az alkatrészpiac több mint 50%-át teszik ki.

Az Eurorepar termékpaletta kielégíti a Citroën márka 5 évesnél idősebb gépjárműveit és a 2 évesnél idősebb más márkájú gépjárművek javítási igényeit.

Az alkatrészellátás kulcseleme a gyártó által ellenőrzött minőség: mindazoknál az alkatrészeknél is a Citroën laboratóriuma ellenőrzi a minőséget, amelyek nem Citroën gépkocsik alkatrészei! A termékek elsőrangú alkatrészgyártóktól származnak, melyeket Eurorepar márkajelzéssel látnak el.

Az Eurorepar katalógusban jelenleg 37 – a karbantartáshoz alapvetően szükséges – termékcsalád szerepel, amely összesen 8500 cikkszámot jelent. A kínálat 2010-re pedig több mint 15 000 cikkszámot tartalmaz majd.

A Citroën Service-en (http://service.citroen.com) elérhetőek a márka 5 évesnél idősebb modelljeihez használható Eurorepar alkatrészek, valamint ugyanezen a felületen keresztül a márkafüggetlen alkatrész-dokumentációból (Eutelio elektronikus katalógus) megszerezhetőek azok az információk, amelyek szükségesek ahhoz, hogy

– a 44 autómárkához tartozó, összesen 18 000 gépjárműhöz megtaláljuk a megfelelő kopó-karbantartó alkatrészek cikkszámát,
– a gyártó háromféle – gyári, betétdíjas és Eurorepar alkatrészekből álló – kínálatának ismeretéhez szükségesek,
– a rendeléshez szükséges cikkszám kiválasztásától az árajánlat elkészítésén keresztül, egészen a rendelés elküldéséig.

A márkafüggetlen alkatrészek dokumentációja a következőkre is lehetőséget nyújt:

– Eurorepar cikkszámok beazonosítása,
– részletes árkalkuláció készítése a kopó-karbantartó alkatrészekkel kapcsolatos márkafüggetlen vevőszolgálati szolgáltatásokra vonatkozóan.

Az Eurorepar kínálatáról bővebb információt a Citroën-hálózat hivatalos alkatrész-forgalmazó márkakereskedéseiben és szerviznél (a www.citroen.hu oldalon a Citroën-hálózat menüpont) kaphatunk.