Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. május | Olvasson bele!

Valeo - harminc év alkatrész - felújítás a környezetvédelem jegyében

A kora nyári napos idő sok autósnak váratlan kiadást jelent a klímarendszer javításával kapcsolatosan, amely meghibásodott a téli szezon idején. Az ilyen helyzet leggyakrabban abból fakad, hogy helytelenül használtuk ezt a rendszert. A helyzetet súlyosbítja, ha a rendszer éveken át egyáltalán nem volt karbantartva, ami a rendszer belsejében jelentős nedvességlerakódásokat jelent, amely korrózióhoz, szivárgáshoz és egyéb sérülésekhez vezethet. Ilyen helyzetben a jármű tulajdonosa kénytelen a klímarendszert megjavíttatni, ami sok esetben magas költségekkel jár. Az egyik legdrágább alkatrész, amelyet ki kell cserélni, természetesen a klímaberendezés szíve, azaz a kompresszor, amelynek költsége néha akár több százezer forintra is rúghat.
 

 kompresszor meghibásodását okozhatja többek között korróziós szennyeződések okozta kopás vagy eltömődés, nem megfelelő minőségű olaj használata, de szakszerűtlen javítás is, amely során a klímaberendezés valamelyik elemének kicserélése után a rendszer nem lett gondosan átöblítve, majd ezt követően kiszárítva, vagy ha a rendszer túl hosszú ideig tömítetlen állapotban maradt a javítás ideje alatt, és emiatt nedvesség került bele.

 

A piacon sok különböző kompresszor közül választhatunk az autónk számára, amelyek más-más gyártóktól származnak, s amelyek árai nagymértékben különböznek: a legolcsóbb és a legdrágább termék közti árkülönbségek gyakran több tíz százalékot is kitesznek. A kedvezőbb ár egyes esetekben a termék rosszabb minőségével párosulhat. Az eredeti (gyárilag szerelt) kompresszorokon kívül a piacon találhatunk még nagy választékban felújított és utángyártott terméket is. A Valeo gyáraiban a kompresszorok felújítása során kizárólag eredeti alkatrészek kerülnek beépítésre, a házakat és az ékszíjtárcsákat gondos tisztításnak és mechanikai megmunkálásnak (csiszolás, esztergálás, homokfúvás stb.) vetik alá. A kopó alkatrészek, azaz a csapágyak, tömítések, o-gyűrűk, alátétek 100%-ban olyan új elemekre vannak kicserélve, amelyeket az eredeti, autógyáraknak készült kompresszorokban is alkalmaznak, szükséges esetben kicserélésre kerülnek más sérült vagy elhasználódott alkatrészek is.

 

Ezzel együtt a felújított termék, annak ellenére, hogy a gyártók által alkalmazott eredeti alkatrészeket tartalmaz, hozzáférhető az új kompresszor áránál akár 30%-kal alacsonyabb áron. Ez annak a költségmegtakarításnak köszönhető, hogy a Valeo az eredeti házat újra felhasználja, csúcstechnológiájú ipari folyamatokat alkalmaz, valamint eredeti gyári beszállítóként előnyös feltételekkel fér hozzá eredeti alkatrészekhez. Ennek köszönhetően tudja biztosítani a felhasználó számára a javítási költségek jelentős részének megtakarítását, egyidejűleg fenntartva a termék minőségét az OE szintjén.

 

hirdetés

A Valeo csoport a felújított kompresszorokat ugyanazzal az eljárással teszteli, amellyel az eredeti, autógyáraknak szállított (OE) termékeket is. A felújítás folyamata tanúsítva van a TS16949, ISO 14001, ISO 9001 szabványok szerint, környezetkímélő (mivel értékes fém nyersanyagot hasznosít újra), és rendszeres auditokkal van ellenőrizve a vezető autógyárak részéről, amelyeknek a Valeo szerződéses felújított kompresszor beszállítója a márkaszervizeik számára, pl. Opel, PSA csoport, Renault, Daimler, Ford, Nissan, Volvo Trucks stb.

De mi is pontosan az a Valeo gyáraiban alkalmazott specifikus folyamat, amely biztosítja a felújított kompresszorok OE-minőségét?

 

Az úgynevezett házak (meghibásodott kompresszorok) begyűjtése a piacról (műhelyekből, boltokból, márkaszervizekből, autóbontókból stb.).

A kompresszorok osztályozása, szigorúan alkalmazott irányelvek szerint, a kompresszor típusa, a meghibásodás jellege, a kompresszor származása szerint: csak OE-gyártótól származó házak kerülnek felújításra.

Az így kiválogatott kompresszorok szétszerelése alkatrészeikre.

A szétszerelt alkatrészek vegyi mosása, magasnyomású mosása és a házak homokfúvása.

A nem kopó alkatrészek regenerálása, amely után minden elem 45 vizuális, funkcionális, nyomás-, szivárgás-, elektromos és elektronikus tesztnek van alávetve.

A kompresszor élettartamát biztosító minden kopó alkatrész (o-gyűrűk, csapágyak, tömítések, tömítőanyagok) 100%-ban történő kicserélése újakra, ugyanolyanokra, amelyek az OE-kompresszorok gyártása során is alkalmazva vannak. A végső tesztsorozat elvégzése, az esetleges szivárgások kiszűrése hélium alkalmazásával, az ún. héliumkádas teszttel. Ezt követően nitrogénnel való feltöltés, a nedvesség elleni védekezés céljából.

A felújított kompresszorok tökéletes alternatívát jelentenek az igényes ügyfél számára, aki kisebb ráfordítással eredeti gyári minőségű terméket kíván az autójába szerelni. Az autós és a szerviz elégedettségét a Valeo kompresszorok gyártásában és felújításában.


Kapcsolódó dokumentum:


66-67


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés