Új dugattyú és hajtórúd az 1.8 TFSI és a TSI motorokhoz
Az 1.8 TFSI és a TSI motorok a sorozatgyártásban néhány alkatrészén változtattak. Új dugattyút, a dugattyú új háromrészes olajlehúzó, olajáteresztő gyűrűt kapott ➊. A dugattyúcsap átmérőjét 2 mm-rel növelték, 21 mm-ről 23-ra. A dugattyúcserénél a hajtórudat is cserélni kell. Az alkatrészpiaci kínálatban is elérhetők a módosított alkatrészek. A hajtórudakat 4-es szettben forgalmazzák, mert azokat tömegazonosságra válogatják össze.
Tanácsos a motorfelújításnál egyszerre a négy dugattyút és hajtórudat cserélni a motor kiegyensúlyozottsága, egyenletes járása érdekében.
A háromrészes olajszabályzó gyűrű ➋ a klasszikus olajáteresztő, később olajlehúzó és áteresztő gyűrű, melyet ma ezzel a megnevezéssel illetnek. Az expanderrugó-végek összeillesztésére, elhelyezésére gondosan ügyelni kell, ezt két ábra is bemutatja ➌ ➍. A gyűrűelemek hézagainak pozícionálását nemcsak „gyűrűn belül” kell beállítani, hanem a másik két gyűrű hézaghelyzetéhez is tájolni kell. A szakmában erre több gyakorlati tanácsot is találunk, az egyiket itt ismertetjük.