Minőség az utángyártott alkatrészek piacán

Aki futómű témájában felül egy olcsó ajánlatnak, könnyen pórul járhat. Nemcsak a vevőnek jöhet ki igen drágán a végén, de a szerviz jó híre is csorbulhat. Sok autótulajdonos nem is tudja, milyen következményekkel járhat egy gyengébb minőségű, esetleg hibás lengéscsillapító, futómű vagy ültetett rugó.

 

A gyorsabb elhasználódás mellett az ilyen alkatrészekkel szerelt autó közlekedésbiztonsága is rosszabb. Az olcsó alkatrészek gyártói gyakran nem tartják be a futóműalkatrészekhez előírt beállításokat. Ezzel szemben a BILSTEIN mint gyári beszállító, megfelelő technológiával rendelkezik ahhoz, hogy jótállhasson a kifogástalan hangolásért.

 

BILSTEIN EGYCSÖVES TECHNOLÓGIA

A BILSTEIN által továbbfejlesztett egycsöves-gázos technológia már régóta sztenderd az autógyártásban. A lengéscsillapítóban az olaj állandó nyomás alatt van, hogy a növekvő hőmérséklet és a fokozódó igénybevétel miatt fellépő olajfelhabosodást megakadályozza. Így nagyobb igénybevételnél is rendelkezésre áll a kívánt erősségű csillapítás. Ehhez adódik még az olcsóbb kivitelhez képest az erőteljesebb munkadugattyú, mely nagyobb csillapítóerőt és irányíthatóságot biztosít, valamint sokkal tartósabb.

A GYENGE MINŐSÉGŰ LENGÉSCSILLAPÍTÓK ALKALMAZÁSÁNAK KÖVETKEZMÉNYEI

A nem megfelelő minőségű lengéscsillapítók használata súlyos biztonsági kockázattal jár. ABS-es autóknál akár 20 százalékkal is megnövekedhet a fékút, de jellemző a korábban bekövetkező aquaplaning, csökkenő tapadás, nagyobb kisodródásveszély kanyarodásnál, illetve kikerülő manővereknél. Ebből adódóan a rossz lengéscsillapítók csökkenthetik az elektronikus biztonsági rendszerek – ABS, ASR, ESP – megfelelő működését. További következmények: a kerékfelfüggesztések, ütközésgátlók, kerékcsapágyak, rugók, kormánymű kopása fokozódik. Legfőképpen azonban jóval kisebb az élettartamuk, mint a minőségi alkatrészeknek.

 

A GYENGE MINŐSÉGŰ FUTÓMŰ KÖVETKEZMÉNYEI

Az utazási komfort és a mindennapi használati érték csökkenése (túlterhelés, túlzott megsüllyedés) mellett gyengíti a kormányozhatóságot is. A túlzott igénybevétel a hajtótengelyek, ill. a gumi-fém csapágyak gyorsabb kopásához vezet. Ezen kívül romlik az aerodinamika is. Különösen kellemetlen, hogy a nem megfelelő konstrukció vagy a túl nagy rugóút miatt a kerék beleér a kerékjárati dobba.

 

 

A GYENGE MINŐSÉGŰ RUGÓK HASZNÁLATÁNAK KÖVETKEZMÉNYEI

Hogyha a rugó beépítése után azt észleljük, hogy az előírtnál akár csak néhány milliméterrel jobban megsüllyed az autó, a rugózási tulajdonságok nem megfelelőek, a magassági szint nem megfelelő és a rugó rozsdásodik, akkor rossz helyen spóroltunk.

 

A ROSSZ MINŐSÉGŰ LENGÉSCSILLAPÍTÓ VÁLASZTÁSÁNAK KÖVETKEZMÉNYE, A SZERELŐKRE NÉZVE

Azon kívül, hogy a reklamációk száma nő, a rossz illeszkedés miatt a beépítési idő is növekszik, és általánosságban a költségek is megnövekednek, illetve peres ügyeket is maga után vonhat. Ez jelentős forgalom- és presztízsveszteséghez vezethet. A beszállítói gyártóktól származó lengéscsillapítók előnye vitathatatlan. Erre a gyári (OE) minőséggel megegyező illeszkedés, a tökéletes működés, valamint az időtállóság a bizonyíték.

Miért felelnek meg a BILSTEIN lengéscsillapítói és futóműalkatrészei a legigényesebb elvárásoknak is?