Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

A Mazda mérnökei JSAE-díjat nyertek

A Mazda Motor Corporation mérnökcsapatai 2012. május 25-én két Technológiai Fejlesztési Díjban részesültek a Japán Autóipari Mérnökök Szövetségének (JSAE) a Yokohama Konferencia Központban tartott 62. díjátadó ünnepségén. A Mazda kutatóinak egy csoportja elismerésben részesült a dízel részecskeszűrő (DPF) továbbfejlesztése terén elért teljesítményéért, egy másik csapatot pedig a Mazda új SKYACTIV-G benzinmotorja világrekordot jelentő sűrítési arányának eléréséért, a súrlódás- és fogyasztás-csökkentésért díjaztak. A JSAE-díjat olyan új és kiváló termékek vagy technológiák elismeréseként adják, amelyek jelentősen hozzájárulnak az autóipari fejlesztések jövőbeli előmozdításához.

 

hirdetés

Az egyik díjat a Mazda a single-nanocatalyst technológiájának kifejlesztésével nyerte el, amely a fokozott hőellenállást és a kis hőmérséklet melletti teljesítményt is magában foglalja. Ezen egyedi Mazda-technológia alkalmazásával elkerülhető a korábban a nemesfémrészecskéknél tapasztalt zsugorodással összefüggő teljesítménycsökkenés azáltal, hogy 5 nanométernél kisebb részecskék kerülnek beágyazásra egy speciálisan kialakított alapanyagba. Ez a technológia a Mazda CX-5 újgenerációs SKYACTIV-D tisztaüzemű dízelmotorja részecskeszűrőjében kerül alkalmazásra. Mindezen eredmények lehetővé teszik a korábban kizárólag a padlólemez alatt elhelyezett katalizátor esetében használt technológia számára, hogy a jövőben egy, közvetlenül a motorhoz kapcsolt részecskeszűrő és katalizátor egységben is alkalmazásra kerüljön. Mindez a ritka platinafémek (PGM) használatának 30–50 százalékos csökkentését is eredményezi anélkül, hogy a csúcsteljesítmény visszaesését okozná.

A Mazda a második Technológiai Fejlesztési Díjat a belső égésű motortechnológia továbbfejlesztése terén elért forradalmi eredményeinek köszönheti. A Mazda kutatómérnökeinek e csoportja az újgenerációs, magas hatékonyságú, közvetlen befecskendezéses SKYACTIV-G benzinmotorral 14.0:1 sűrítési arányt ért el, amely a sorozatgyártásra kerülő benzin tüzelőanyagú autók motorjai esetében a legnagyobb a világon. A díj egyben a fogyasztáshatékonyság terén történt fejlesztéseket is elismeri, amelyet a mechanikus súrlódás és a szivattyúzási veszteség alapos csökkentése tett lehetővé.

Szerkesztőségünk szívesen adott helyet a fenti hírnek. Az Autótechnika a díjazott Mazda SKYACTIV motortechnikáiról részletesen beszámolt 2012/2 (dízelmotor) és 2012/3 (Otto-motor) számaiban, általunk is elismerve a nagyszerű mérnöki munkát.


Kapcsolódó dokumentum:


09


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés