Az Autótechnika 2024. évi márciusi számának írásaiból néhányat kiemelek „étvágygerjesztési” szándékkal.
Technikatörténettel kezdem, mert az Audi múzeum kiállítása: „Aerodinamikai szempontú karosszériatervezési koncepciók az autógyártásban 1945-ig” nem csak azért érdekes, mert egyedülálló tematikus gyűjteményi összeállítás, hanem mert a magyar származású Járay Pálnak (1889-1974), járműáramlástani vizsgálatok úttörőjének, feltalálónak méltó emléket is állít. Részletes beszámolónk áttekinti a kiállítás főbb látnivalóit, végigkísér a technikatörténet e fejezetén.
A SERMI-re figyelnünk kell, a jármű lopásvédelemmel kapcsolatos fedélzeti rendszerek javításának feljogosító európai rendszeréről van szó. Ebben az egyik kulcskérdés a gépjármű ajtókulcsa. Ennek cseréje, illesztése gyakori autójavítási feladat és egyben – túl a márkaszervizeken – a függetlenek megoldhatatlannak látszó szakterülete. A valóban zártkörű információkhoz való hozzáférést engedélyezi a SERMI rendszer. Európa idén, az első félében kialakítja a nemzeti engedélyezési rendszert, mi alaposan megkésünk vele, (nálunk ez valahogy így járja…), de már van némi előre lépésünk.
A szerelői gyakorlati munkához sok cikkünkkel kapcsolódunk: szervizesetek sora, fényszórómosó technika, légrugócsere, fékkarbantartás. Bemutatunk egy kiváló motorkerékpár diagnosztikai eljárást és műszert. A Besze műhely számol be „kedvenc” 2023-as eseteiről. Ez (is) igazi szakmai csemege.
A műszaki vizsga három kritikus, aktuális problémájáról sem lehet nem szólni. Mi elmondjuk.
A motorhajtóanyagok miként lehetnek egyre környezetbarátabbak, új keverőkomponensek világába, fejlesztési kérdéseibe vezetjük be Önöket. A motorolajok fenntarthatóságáról a MOTUL számol be NGEN olajai kapcsán, ez is korszakváltó technológia.
Ha kuriózummal kezdtem, egy hasonlóval zárom, mert ritkaság az ilyen: lesz Autóüvegezési Szakkiállítás, figyelje a dátumot, április 19!
Váljék hasznára!