Előfizetek 2024 november
Olvasson bele!
Autótechnika digitális folyóirat

Előfizetek 2024 november
A főszerkesztő üzeni
A főszerkesztő ajánlása novemberi és decemberi lapszámunkból

Tolle, lege! – vedd és olvasd, mondja a latin mondás.

Tovább

Az ismeretszerzéssel gazdagodunk.

A 2024-es év évvégi Autótechnika szerkesztésében – összevontuk a novemberi és a december lapszámokat – az volt a szándékunk, hogy a csendesebb napokra adjunk nagyobb terjedelemben elolvasni valót. A cikkterjedelmek is nagyobbak és sokfélék.

Szándékunk szerint nem együltében átlapozva „letudható”, inkább egy, egy írást kiválasztva, ahol kívánja megértve, legyen kedvünkre.

Az automobilizmus olyan hatalmas és meghatározó szakterület, melynek ezer és egy ága van, és ma ezek szinte mindegyike megváltozik, megújul. Egy autós ember érdeklődése – ezt reméljük – széleskörű, így cikkeink sorában sok témát is szívesen fogad.

 

Cikkajánlónk csak tallóz az írások között.

A vezércikk nyitásként azt veti fel, hogy a mobilitás ma saját ipari forradalmát éli, akkor nevezzük is így!

Bemutatunk két európai szakmai szervezetet, a Green NCAP-t és az EGEA-t.

Néhány hónap szünet után folytatódik a hazai gyújtógyertyagyártás történetének cikksorozata, sokaknak ez „velünk élő” történelem, amihez így vagy úgy van kötődésünk.

A tudáspróba is erősebb most, célja ennek is tudásunk gyarapítása, aki pedig tudta, legyen önmagával elégedett…

Tragikus gépjármű tűzesettel is foglalkoztunk, mely globális világunkban sajnos bárhol megtörténhet (csak erős idegzetűeknek).

A FAM, a feszültség alatti munkavégzés (nekünk a villanyautók miatt érdekes) szabályrendszere rendkívül aktuális. Itt jelenik meg először, hogy ennek egyik területére előírták a rendszeres, kötelező szakmai továbbképzést. Ilyen még eddig nem volt!

Az Autótechnika „exkluzív” (kizárólagos, „csak nálunk”) anyagok közzétételében szerencsés, a gyújtógyertya történeti sorozat mellett a dízeltörténelem is ilyen, komoly olvasmány (dízelesek-nek kötelező)

Régi anyagainkból is válogattunk (20 éve írtuk, 30 éve írtuk), azt bemutatva, hogy ma is adhatnak figyelemre méltó ismereteket.

Ugrás a mába. A BMW segélyhívó rendszeréről szóló írás elmondja, hogy e-Call hibával miért nem vizsgáztatható le egy BMW, sőt el sem adható. Ilyen intézkedést más gyártók (ha pontosak információink) nem alkalmaznak.

Villanyautó vásárlási szándéknál mi mindent gondoljunk át, javasolja egy hangos gondolkozás kivetítése.

Technika, javítás, vizsgáztatás, technika történet témákról sok cikk szól, ez teszi a 120 oldalas kiadványt teljessé, mely azzal végződik, hogy miért fektessünk a „Z” generációba.

Boldog Ünnepet! Egészségben és sikerekben gazdag új évet kívánok!

Tartalom