Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. szeptember | Olvasson bele!

Autotechnika

szakfolyóirat

2022. augusztus

A főszerkesztő üzeni

 

TÚL A MÁSODIK X-EN

„A kedves olvasó az X-Meditor lapkiadó SZAKI, AUTÓSZAKI, Karosszéria és az AUTÓHÁZ lapjainak egyesítéséből létrejött új folyóiratát tartja a kezében. Váltottunk, mert úgy látjuk, hogy az autósszakma ágai ma sokkal közelebb vannak egymáshoz, jobban összefonódnak, mint akár 5–10 évvel ezelőtt. És ez a jövőben, szerte a világon még inkább így lesz.”

20 éve, 2002 augusztusában írtuk ezeket a sorokat, amikor az AUTÓTECHNIKA folyóiratot útjára bocsátottuk.

A korábbi, azaz az első 12 évet úttörésnek, folyamatos útkeresésnek, lapalapításoknak, ebbe beletartozik a fentieken túl a Szaki tanuló és az Autószaki Junior szakképzési folyóirat is, tapasztalatszerzésnek is tekinthetjük, miközben a rendszerváltás utáni autótechnikai cunami ránk tört. Nélkülözhetetlenek voltak a szakmai információk az ABS-től a K-Jetronikon át az elektronikai alapismeretekig, kezdve például a LED-es próbalámpával. Az első Autótechnikával (120 oldal terjedelmű volt!), összevetve a nyugati szaklapokkal, melyek hasonló feladatot vállaltak magukra, semmi szégyenkezni valónk nem volt, szerintem sokszínűségében, szakmai színvonalában felvette velük a versenyt. (Főszerkesztői szerény megjegyzés: a legjobb volt…)

Átnéztem, átolvastam az indító számot. A hazai legkiválóbbakból verbuválódott szerzőgárda segített minket. Írásaikkal az első számban is találkozunk. Sajnos vannak, akik már szinte szépkorúak, nem vállalkoznak írásra, és sokan eltávoztak. Nagy szomorúság ez minden tekintetben; hazabeszélek: különösen a főszerkesztőnek. A témák közül sok van, ami a mai „20 éves” számhoz is kötődik, csak egyet kiemelve, például a szelepvezérlés: ami akkor a kezdeteket jelentette, mára kiteljesedett. „De nem ilyen világot élünk! Ma nincs olyan rétege az autós szakmakörnek, amelyik biztos lehet a jövőjében. A változás legnagyobb bizonytalansága éppen ott van, ahová igyekszünk, ahol fokozott biztonságot remélünk, az EU-ban.” (…)

„Napjainkban ismét döntés elé kerülünk, elsősorban a vizsgálóberendezés és a kapacitásnövelés beruházásait illetően. A kellő körültekintés nélkül, információk hiányában megtett beruházások hamar visznek házat, telket. Ha beleugrunk, futunk a pénzünk után, ezért figyelni kell a piac minden rezdülését.”

Akkori aktualitások: „Gondoljunk csak az autóvillamosság és az autószerelés összeolvadására, a dízeles szakma teljes reformjára, a márkakereskedelem sokszínűsödésére, a márkaszervizjog liberalizálására, vagy például egy most formálódó gumisszerviz-hálózatra, melynek autójavításra is fel kell készülnie, vagy egy szerszámos cégre, mely diagnosztikai rendszergazda lesz, és nem utolsósorban az alkatrész-kereskedelem által generált javítói szervizhálózatokra.”

Számos, rendszerváltásnál jeleskedő, élvonalbeli ellátó cég megszűnt, a nevükre is csak a régiek emlékeznek.

rhatnánk ma is, amit a XXI. század kezdetének kezdetén írtunk: „Azonban ma mindennek mintha más lenne a levegője.,. érződik, hogy a régi módon nem lehet már továbbvinni a dolgokat, a fejlődés érdekében változtatni kell, mert változik a környezet.” A „levegő” mára tényleg nagyon megváltozott, azt, hogy ennyire fel fog villanyozódni, bizony nem gondoltuk. „Korábbi lapjainkra azt mondták olvasóink, hogy hiteles hely, melynek információira építeni lehet.” Ezt az elismerést ki kellett vívni és a 20 év Autótechnika, kapjuk a visszajelzést, ezt tovább erősítette.

Erre fogunk vigyázni a jövőben is. Köszönjük olvasóinknak a bizalmat. Maradjon együtt az élcsapat és minél többen csatlakozzanak hozzánk!

Dr. Nagyszokolyai Iván


hirdetés