Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. március | Olvasson bele!

Autotechnika

szakfolyóirat

2019. március

A főszerkesztő üzeni

 

A DIESEL-GATE ÉS A WLTP SZORÍTÁSÁBAN

A VW csoport vállalatai, különösen a számunkra kiemelten fontos Audi, nem zárt könnyű évet 2018-ban. Hatalmas kihívásokkal kell idén és az előttünk álló néhány évben is szembenéznie, ezek sorában a még mindig hullámokat vető „Diesel-gate", az új autók kiszállításának késedelme, az új WLTP kibocsátási teszt, a szigorúbb kibocsátási előírások, az e-mobilitás bővítése és az új versenyre vonatkozó ambiciózus tervek szerepelnek. "Az Audinak nagy erőfeszítéseket kell tennie jövője biztosítására. Elő kell tudnunk teremteni azt a pénzt, amire szükségünk van, különben nem tudjuk finanszírozni a tervezett 40 milliárd eurót a jövőbeli feladatokra” – ezzel, mint azt Bram Schot, 2019. január 1-jétől az Audi igazgatótanácsának elnöke nyilatkozta, az igazgatótanács tisztában van. „Az Audinak hatékonyabban kell fejlesztenie, termelnie és működnie.” – írta Schot az alkalmazottaknak. „Tabutémák nem létezhetnek". Észszerű takarékossággal 2022-re összesen 15 milliárd eurót terveznek megtakarítani. Seitz pénzügyi vezérigazgató szerint „a kényelmi zóna elé helyezzük a profit zónát”.

Az üzemi tanácsokkal folytatott megbeszélések során „a közvetlen és közvetett munkavállalók számát is szorosan megvizsgálják, figyelembe véve a demográfiai fejlődést”, és „szigorúan megvizsgálják a járműprojektek és az erőforrások elosztását”, valamint „optimalizálni kell a termelési kapacitásokat helyspecifikus alapon". Mélyreható változtatások kellenek, racionalizáltabb irányítási struktúrára és szervezetre van szükség.

TÖBB ELEKTROMOS ÉS LUXUSAUTÓ

Arccal a villanyautók felé! 2025-ig a 20 korábban célzott e- és hibrid autó helyett most 30 ilyen járművet kívánnak piacra dobni. Erre az előjátékot jelenleg az e-tron készíti, amelyre a gyártó szerint körülbelül 20 000 előrendelés érkezett. „Minden ügyfélnek meg kell találnia a megfelelő elektromos autót az Audinál. Az ügyfelek a vártnál gyorsabban fordulnak az elektromos autókhoz." – mondja Schot.

NEM ISMÉTLŐDHET MEG!

A Volkswagen leányvállalatai még mindig nem értek a WLTP szerint valamennyi motorváltozat típusvizsgálatának a végére, annak ellenére, hogy a következő szigorítás szeptemberben várható. Elővigyázatosságként jelezték, hogy 2019-ben ismét lehet WLTP-probléma. Annak érdekében, hogy ezek ne legyenek olyan drasztikusak, mint a jelenlegi esetben, Ingolstadt számos intézkedést tett. Az összes korábbi motorváltozat közel harmadát kiveszik a programból, azokat, amelyek nem voltak nagyon népszerűek az ügyfelek körében. Ezzel egyidejűleg a vizsgálóállomások számát és a munkatársak létszámát is növelik.

A közelmúltban a Volkswagen azt mondta, hogy a minősítő munkák 2019 első negyedévének végéig tartanak, több mint fél évvel az új rendeletek 2018. szeptember 1-jei hatálybalépése után. Mindez mibe került? Beszélik, hogy 1 és 3,6 milliárd között lehet az összeg.

Noha ezeket a nehézségeket még nem sikerült véglegesen megoldani, már a következő kockázatról beszélnek, amely a Volkswagen előtt áll: 2019. szeptember 1-jén új kipufogógáz-vizsgálati eljárás lép életbe. Ezután a valódi vezetési kibocsátások (RDE) értékelése kerül előtérbe, minden új járműnek ismét át kell mennie a homologizációs vizsgálatsorozaton.

Több vállalatvezető figyelmeztet, ha nem készülnek fel alaposan, idén is lehet egy másik WLTP-vel kapcsolatos probléma és komoly profitveszteség. 

Dr. Nagyszokolyai Iván


hirdetés