A BorgWarner szállítja a turbófeltöltőket az Opel és a Volkswagen új modelljeihez

Csaknem 8 millió autó üzemel szerte a világon sűrített földgázzal, vagyis CNG-vel, és ez a szám egyre nő.

Egy ilyen erőforrás 70 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki, mint egy dízelmotor, és 25%-kal kevesebb szén-dioxidot, mint egy benzines motor. Egy másik előny, hogy a kipufogógáz nem tartalmaz koromrészecskét. 130-as oktánszámával a CNG kopogásállósága sokkal nagyobb, mint a hagyományos benzinalapú tüzelőanyagoké, és így alkalmasabb a turbófeltöltésre magas sűrítési aránnyal. A Volkswagen Passat TSI EcoFuel és az Opel Zafira ecoFlex Turbo típusok erőforrása 150 lóerő teljesítményre képes. A Passatban a világ első közvetlen befecskendezéses turbófeltöltéses motorja, gázüzeműre átalakítva, 100 kilométeren mindössze 4,5 kg földgázt fogyaszt, míg a Zafira ecoFlex Turbo motorja esetén ez az érték 5,1 kg.

Mindkét erőforráshoz a BorgWarner K03 típusú turbófeltöltőjét szerelték, melyet csak kismértékben módosítottak. Az Opel esetén a turbófeltöltő vízhűtéses, a házat pedig integrálták a kipufogócsonk öntvé- nyébe. Az 1,6 literes négyhengerű motor hatótávolsága 400 kilométer tisztán gázüzemben. Emellé jár még egy 14 literes tartalék benzintartály is. 210 Nm maximális forgatónyomaték áll rendelkezésre 2300 és 5000 min-1 közötti fordulatszám-tartományban, miközben a turbó- feltöltő mindössze 15 kilogramm többlettömeget jelentett.

A Volkswagen EcoFuel motor hatékonyságának növelése céljából a BorgWarner egy kisebb feltöltőt használ, nagyobb töltőnyomással. Ezért szükség volt a szelepek, a dugattyúgyűrűk és a dugattyúk megerősítésére is, hasonlóan, mint az 1,4 literes TSI Twincharge motornál (Az Év Motorja 2009 díj nyertesénél). Itt azonban 3500 min-1-nél a kompresszor kikapcsol, és a turbófeltöltő egyedül biztosítja a töltőnyomást. Már 1500 min-1-től 220 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésre, egészen 4800 min-1-ig.