Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. szeptember | Olvasson bele!

A tüzelőanyag-cellás villanyautó



Talán 200 év is kell ahhoz, hogy egy felfedezésből, esetünkben a „galvanikus gázelemből”, automobil hajtására alkalmas, szériaérett energiaforrás legyen. Ez a tüzelőanyag-cella, vagy egyszerűbben tüzelőcella (TC). William Robert Grove fizikus 1839-ben elsőként írt „galvanikus gázelemről”. A hidrogén és az oxigén „hideg elégésével” közel 100%-os hatásfokkal villamos áram előállításáról számol be. Korának fizikusai ebben a jövőt sejtették! Alkalmazásához azonban be kell köszöntenie a hidrogénkorszaknak. Vagy éppen a tüzelőcella lesz az, ami a hidrogénkorszakot megnyitja?

Évnyitó témánk messze előrenéző, olyannyira, hogy talán egy évtizedig sincs semmi esély arra, hogy egy olyan villanyautóval, melynek áramforrása tüzelőanyag-cella és hidrogént tankol, egy különc milliárdos hazánkba eljusson.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés