Tesla model S

A Frankfurti Autószalonon egy szerény nagyságú területen, sarokban meghúzódva kapott helyet a TESLA. Igaz, a jó helyek már évek óta foglaltak, de így is sikerült unikális márkatársaságba kerülnie, olyanok közé, akiknek modelljeit csak kevesen tudják megvenni.

A TESLA üzleti jó híre az, hogy villanyautóval is lehet nyereséget hozni, és hogy az idei termelési kapacitásnak megfelelő darabszámot már szeptemberben eladták. Egyelőre az évi 21 ezer darabos gyártást nem tudják, és nem akarják meghaladni, inkább az értékesítési és a szervizhálózat kiépítésével foglalkoznak, erőteljesen koncentrálva Európára. Elon Musk, a Tesla zseniális alapítója csak két autót, két Model S-t és egy „platformot” hozott a szalonra. A Model S műszerfala, utastere legalább annyira érdekes, mint amennyire műszakilag izgalmasak részben titkos műszaki megoldásai. A képek önmagukért beszélnek!

A mai elektromosautó-piacon még nincs a modellek között ádáz konkurenciaharc. A Model S-nek sem a BMW i3, sem az i8 nem vetélytársa, és a NISSAN Leaf-et sem tekintik annak. Sokkal inkább a fejlesztők nézik, ki, hol tart, kivel lehet együttműködni. Elon Musk ugyan együtt dolgozik a Toyotával és a Daimlerrel, és szállít is nekik, de függetlenségét meg akarja őrizni. Jövőbeli tervei: egy olcsóbb, kisebb, természetesen teljesen elektromos modell megtervezése, gyorstöltési eljárás fejlesztése, a töltőhálózat kialakítása.