Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. december | Olvasson bele!

Három perc alatt 100 kilométert kapunk a német szupertöltővel

Már negyed óra is elég, hogy 80 százalékos töltöttséghez jusson elektromos autónk, a dolog szépséghibája csak annyi, hogy a legtöbb e-autó még nem képes ekkora teljesítmény ilyen rövid idő alatt történő felvételére. A BMW és a Porsche mindenesetre megpróbálta, és be is üzemelt egy ilyen szupertöltőt Bajorországban.

hirdetés

A BMW és a Porsche bemutatta új közös töltőállomását, ami elég erős ahhoz, hogy kevesebb mint három perc alatt 100 kilométer hatótávolságot biztosítson. Az ultragyors töltő prototípus kapacitása 450 kilowatt (több mint háromszor erősebb a Tesla Supercharger nevű gyorstöltőjénél), ezzel 80 százalékos töltöttséget lehet elérni negyed óra alatt. A Tesla honlapján feltüntetett adatok szerint a Supercharger állomások körülbelül 30 percet igényelnek hasonló töltöttségi szint eléréséhez.

Az elektromos mobilitás terjedése előtt álló ismert akadályok ellenére a BMW, a Daimler és a Volkswagen is gyorstöltőhálózat kiépítésén dolgozik Európa főbb autópályái mentén. A gyorstöltő-fejlesztésnek és telepítésének egyik hátránya, hogy az állomás nagyobb teljesítményt ad le, mint amit a jelenlegi modellek fel tudnak venni. A BMW i3  teljesítménye 50 kilowattra van korlátozva, míg a 2020-ra ígért iX3-ast is csak 150 kilowattosra tervezik. Ahhoz, hogy a járműveket ne károsítsa a 450 kilowatt, a Porsche speciális hűtőrendszert alkalmaz, és a töltőkábeleket is folyamatosan hűtik.

A BMW és a Porsche új töltőállomását egy konzorcium fejlesztette és építette, amelynek szakembereit a két német autómárka, a Siemens, az Allego GmbH és a Phoenix Contact E-Mobility GmbH adta. A bajorországi állomás december 13-tól szabadon használható. 


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés