Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. november | Olvasson bele!

Vadiúj dízeleket mutat be a Renault

Bár a dízelmotoros modellek iránti kereslet Európa-szerte gyorsan csökken, többen le is mondtak már az egész műfajról, de az elmúlt évek fejlesztései még megjelennek a helyi gyártók kínálatában. Egy ilyen, alighanem jobb sorsra érdemes fejlesztés az erősebb Renault dízelmotorok új generációja.

hirdetés

Kétféle blokkot fejlesztettek ki, a kisebbik 1,7 literes, és 120, illetve 150 lóerős változatban gyártják majd, míg a nagyobbik 2 literes, és 160, illetve 200 lóerővel lesz elérhető. Meglehetősen alapos átdolgozásról van szó a korábbi 1,6 literes motorokhoz képest. A gyáriak szerint sikerült csökkenteni a négyhengeresek méreteit és belső súrlódásait. Számos felületen alkalmaznak gyémántkemény karbon nanobevonatot, növelni tudták a befecskendezési nyomást – az új motorokba 2500 baron juttatják be az üzemanyagot – és a tisztább működés érdekében természetesen urea-befecskendezéses katalizátort is kap az összes változat. Érdekes, hogy szűkebb lett az új motorok fordulatszám-tartománya is: a 200 lóerős csúcsváltozat maximális teljesítménye 3500-as percenkénti fordulatszámon jelentkezik, a 400 Nm-es maximális nyomaték pedig az 1750 és 3500 közötti sávban végig elérhető.

Egyelőre nem tudjuk, hogy milyen ütemben, és mely modellekbe érkezik az új motorcsalád, de több mint valószínű, hogy a korábbi 1,6 litereseket egy-másfél éven belül a két új blokkal váltják ki.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés