Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. november | Olvasson bele!

Vitorláson szállítaná autóit a Renault

Három éves együttműködési szerződést írt alá a Renault a nantes-i székhelyű Neoline tengerhajózási vállalattal, a szándék az, hogy vitorláshajón juttassák az Egyesült Államokba a gyárból a modelleket.

A Renault modelljeinek közel hatvan százaléka vízi úton jut el céljához, és a szállítmányozás teszi ki a válalat teljes széndioxid-kibocsátásának hat százalékát. A cég ezért innovatív megoldással helyettesítené a logisztikai láncban a dízelüzemű tengerjáró hajókat, és vitorlásra terelné az Amerikai Egyesült Államokba szánt modelljeit. 

A Renault úgy tervezi, hogy két vitorlás hajót rendel a Neoline hajóépítő vállalattól összesen 70 millió euró értékben. Az első ilyen vitorlás-komp építése már jövő év elején megkezdődik, a másik pedig pár hónappal utána. A jármű 136 méteres lesz, összesen 4200 négyzetmétert kitevő vitorlákkal, a fedélzeten 15 matróz teljesít majd szolgálatot. A raktérben 478 személygépjármű fér el. A 4000 kilowattos dízelmotor csak szélcsend esetén lép működésbe.

hirdetés

Az Atlanti-óceánon közlekedő kereskedelmi járatok 8 napos menetidejéhez képest a szélenergiás megoldással 13 nap alatt lehetne megtenni a franciaországi Saint Nazaire és az amerikai kikötő közötti utat. Az újszerű jármű egészen pontosan hazahajózna, mert Franciaország egyik külbirtokán, Saint-Pierre & Miquelonnál fogna partot. Ez a két kis sziget Új-Skóciától északnyugatra található, az Atlanti-óceán északnyugati csücskében. 

A számítások szerint a járat 90 százalékkal csökkentené a károsanyag-kibocsátást a hagyományos vízi járművekéhez képest. 

– A Renault célja az autóink ökológiai lábnyomának csökkentése egészen az alkatrészbeszerzéstől a késztermék kiszállításáig, egészen az életciklus végi hulladékkezeléssel bezárólag – mondta Jean-Philippe Hermine, a vállalat stratégiai igazgatója a bejelentés után kiadott közleményben. 


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés